Pages

Sunday, 30 November 2014

Pendapatan Sampingan Dari Rumah

Cara Jadi Ahli Shaklee


Assalamualaikum semua,

 

Pendapatan Sampingan memang orang sekarang cari-cari. Bukan sebab nak dapat duit banyak tapi sebab tahap hidup sekarang semakin tinggi. Nak tak nak perlu juga buat pendapatan sampingan. Kan senang kalau pendapatan sampingan dari rumah. Macam saya juga. Walaupun saya seorang pelajar tapi saya ambil jalan untuk melakukan kerja sampingan. Sebelum ini saya jual tudung, ada juga jual makan simple dekat kolej dekat kenalan dekat. Tapi saya ingin juga mencari pendapat yang membolehkan saya memberi duit kepada keluarga saya bukan hanya untuk kegunaan saya sendiri. 


Kalau nak tanggung keluarga perlulah ada pendapatan yang agak besar kan. So, saya cari dan cari la dekat internet. Banyak juga la saya dah cuba pelbagai sistem jana duit ni. Tapi semua tak berhasil. Semasa saya sedang mencari nak buat kerja sampingan ada beberapa kriteria yang perlu saya rujuk untuk masuk buat pendapatan sampingan ini. Yela, saya kan student perlu lah pentingkan belajar dan pendapatan sampingan hanya sampingan sahaja. Takkan lah saya nak korbankan belajar saya yang saya usaha selama ini. Betul tak. Cari punya cari. Last sekali saya terfikir, kenapa aku tak join Shaklee je. sebab aku kan makan supplemen Shaklee. So lagi mudah untuk saya jual jika saya sendiri dah cuba. kisah saya dan Shaklee .

 

Dan saya juga boleh je lakukan bisnes ini di kolej di hostel di mana saja saya berada. Kan saya dah kata pendapatan sampingan dari rumah semestinya senang. Sebab kita hanya perlu berada di rumah tanpa perlu pergi ke mana-mana. Kalau saya sebagai student boleh fokus on study kalau yang sudah berumah tangga boleh menjaga anak. Kan best macam itu.


Lepas je saya terfikir nak join tu, terus saya hubungi dengan pengedar Shaklee yang saya beli dengan dia. dan saya pun terus berdaftar untuk menjadi pengedar Shaklee.


 

Cara untuk jadi Ahli Shaklee

 

Terdapat dua cara jika kita ingin daftar untuk menjadi ahli. Terserah kepada kita untuk pilih cara mana yang nak kita guna untuk daftar keahlian

 

 

Cara pertama : Dengan membayar RM65 dan postage RM10


Ini adalah cara keahlian dengan pembayaran RM75. Ini adalah cara yang saya guna semasa nak daftar jadi ahli. Rm 75 ini adalah untuk member kit yang kita akan dapat selepas daftar sebagai ahli.Pembayaran sebanyak RM 75 hanya sekali seumur hidup tau. Sekali da join tak payah dah nak berulang kali bayar untuk aktifkan keahlian. BEST KAN?


 

Cara kedua : pembelian minimum RM 650 dan mendapat jumlah uv sebanyak 200


Ini adalah cara yang mudah sebab bila join dengan beli barangan Shaklee lebih RM650 kita kan dapat 200 uv. dengan jumlah 200 uv itu membolehkan kita untuk mendapat bonus. YEAY!!. untung sangat baru join da dapat bonus tanpa perlu start biz lagi. tapi hanya untuk bulan tu je tau. Untuk dapat bonus bulan-bulan lain kena penuhi kriteria-kriteria yang telah ditetapkan.


jana pendapatan sampingan seperti pendapatan seorang CEO
Jana pendapatan dengan Shaklee


jana pendapatan lumayan hanya kerja di rumah
Join Us


Bagaimana jika saya tak nak pun buat bisnes tetapi saya nak makan sendiri?

Nak makan sendiri pun boleh nak daftar sebagai ahli. Sebab kita akan beli dengan harga ahli yang mana jimat sangat-sangat. siapa yang tak nak jimat kan. Orang lain beli dengan harga retail kita beli dengan harga ahli. Kalau kawan-kawan sekeliling kita nak beli produk Shaklee pun tak susah nak cari sebab kita sendiri ahli kan. So, jangan jadikan alasan untuk tidak menjadi ahli ye. 


Kita boleh melakukan pendapatan sampingan dari rumah dan semestinya hujung jadi. Jom kita beramai-ramai jana pendapatan sampingan untuk mendapat money freedom

Selain itu, pelbagai kelebihan yang ditawarkan Shaklee untuk ahli-ahlinya melakukan bisnes. 

Yang itu saya akan cerita di entry lain ye. stay tuned hehehehe


untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan

hubungi saya pengedar Shaklee Kegemaran Ramai

Nadia Majid

Id Shaklee: 1068003

email: ceriavita@gmail.com

fb page: www.facebook.com/ceriavitaku

no tel / whatapps: 0199728071

Saturday, 29 November 2014

Kulit Cerah Semudah ABC

Putih sekata di seluruh badan bukan hanya di wajah

 

Assalamualaikum semua,

 

 

Kulit yang cerah putih berseri memang menjadi idaman wanita pada waktu ini. Namun bukan hanya wanita yang inginkan kulit putih malah kaum adam juga turut menginginkannya. Bila menyentuh mengenai kulit cerah, terus kita akan terus berfikir produk apa nak guna. Kalau yang tidak dilahirkan untuk mempunyai kulit putih lah. Jangan risau ye, kita akan berkongsi mengenai Kulit Cerah Semudah ABC Bagi yang memang sudah berkulit putih, tak nak menambahkan seri lagi ke? Mesti la nak nampak kulit kita putih berseri anjal dan pelbagai lagi la kan. Macam-macam istilah yang boleh digunakan untuk mendapatkan kulit cantik.

 

Bagi mereka yang berkulit kurang cerah, jangan risau ye. Kita juga boleh menjadi putih berseri licin sekata malah diseluruh badan pun bukan hanya di muka. Cuba perhatikan disekeliling kita, ramai yang berkulit cerah hanya dimuka tetapi kulit tangan tidak cerah seperti mana muka kita. Nampak macam tak sekata je kulit. Kalau kulit badan dan muka putih kan nampak sekata berseri dan cantik. Mari kita beramai-ramai Dapatkan Kulit Cerah Semudah ABC

 

 

Friday, 28 November 2014

MANIS GIVEAWAY BY MAMA DARWIISH



 jom beramai-rmai join
Saya nak hadiah : Azira Food Enterprise Pelbagai perisa, boleh pilih ubi blackpeper, ubi kari, ubi cheese, ubi pedas basah atau ubi pedas kering.

Thursday, 27 November 2014

Bakar lemak dengan mudah

Bakar lemak dengan Mudah

Assalamualaikum semua,

Bila orang nak kurus, apa yang biasa dorang fikir? "aku kena turun berat badan ni". betul tak? Mana kita nak turun berat badan dengan lemak kekal atau buang lemak badan dan kekal kan otot. Jom kita Bakar Lemak dengan Mudah

 
berat otot dan berat lemak
berat yang sama bagi lemak dan otot


Daripada gambar di atas, apa yang dapat kita simpulkan bahawa berat tidak memperngaruhi kegemukan seseorang. Maksud di sini adalah orang yang banyak lemak memiliki berat badan 60 kg dan orang yang banyak otot memiliku berat badan 60 kg. Adakah orang yang banyak otot itu dikategorikan sebagai orang gemuk?

bmi berotot dan obesiti
nak yang kanan ke yang kiri?

Nampak kan? berat tidak langsung mempengaruhi tahap kegemukan seseorang itu. Bila kita gemuk, kita ada banyak lemak. Bila kita seorang yang berotot, kita mempunyai banyak otot. Mana satu pilihan kita?

Disebabkan saya masih lagi dalam proses berdiet untuk membuang lemak-lemak tepu ni. Saya selalu lah cari dan kaji cara mudah untuk kurus. Cara Mudah Untuk Kurus. Bakar Lemak dengan Mudah

Wednesday, 26 November 2014

1st Segmen Blogwalking By Cik Ash




Syarat-syarat penyertaan:

 ♥ Follow blog Cik  Ash ( Wajib! ) *akan di follow back, Follow jugak Blog INI
   Add To Circle Google Plus +Cik Ash ;+ INI

   Like To Facebook Page 

     Penyertaan terbuka untuk semua blogger.
      Buat entry yang bertajuk " 1st Segmen Blogwalking By Cik Ash."
     Copy banner dekat atas and back linkkan ke entry segmen ini. 
    Publish dan letakkan link entry anda di ruang komen entry segmen ini.

Tarikh Tutup Penyertaan: 30 November 2014

Tuesday, 25 November 2014

Kerana isteri, suami tidak keluar rumah

  Cantik untuk suami.

Assalamualaikum semua,

Kita orang perempuan mesti nak selalu cantik ( lumrah perempuan ) terutama untuk suami. Cantik untuk suami untuk kasih sayang dan kebahagian rumah tangga. Tetapi sekarang ni, banyak cerita yang saya dengar yang isteri tidak berhias depan suami sehingga suami cari lain. Lepas tu isteri menderita. Bila kita tenguk baik semula sebabnya kebanyakkannya isteri tidak menjaga penampilan dan tidak berhias untuk suami. Salah siapa? Oleh itu, isteri-isteri cantik untuk suami bagi menjamin kebahagian hidup rumah tangga. Saya ada sertakan sekali video dari youtube . Boleh ye kita tenguk bersama-sama.


 


Kebanyakkan isteri sekarang berkerjaya susah untuk menumpukan perhatian terhadap penampilan kita. 

Macam mana nak berhias? mudah saja. 

1) Kita pakai pakaian yang elok dan kalau lagi bagus pakai pakaian yang disukai suami.

2) Jaga bau badan. Jangan lah bagi bau badan kita dekat rumah tidak menyenangkan suami. Pakai la wangi-wangian. kalau tak pun,

3) Jaga kulit muka kita. Sentiasa muka kelihatan segar dan berseri. haaa.nak berseri ada banyak cara. boleh pilih mana satu cara kita suka dan sesuai nak buat

4) Jaga kesihatan dalaman. Penting tau =D


Monday, 24 November 2014

Ayah, sayangi lah kami

Sayangi kami anak-anak mu

jamin masa depan denga berhenti merokok
stop smoking

Assalamualaikum semua,

"Sayangi kami anak-anak mu". ungkapan seorang anak yang sayangkan kepada bapa sendiri. Kenapa? Anak mana yang suka ayah mereka merokok? saya tak suka. Dulu masa saya kecil, saya ingat lagi dengan jelas ayah saya juga perokok. sangat kuat. Waktu kecil saya tak tahu pape pun. tenguk je. sampai pernah teringin nak rasa rokok tu macam mana. Tapi bila wan dah tak ada, abah terus berhenti merokok. bila kenang balik, seronok rasa sebab abah dah berhenti. Siapa anak yang nak ayah mereka merokok? 

Kita semua sedia maklum bahawa rokok itu banyak kesan buruk terhadap diri perokok. Tetapi kalau pada diri perokok itu sendiri, itu risiko sendiri lah kan. Tetapi orang sekeliling kita? anak-anak kita? tahu kah yang asap rokok adalahh lagi bahaya daripada asap rokok yang diisap oleh perokok?. Sebab itu saya kata "ayah. sayangi lah kami". sayangi anak-anak kita dengan berhenti merokok. Bukan sahaja kita dapat mengelakkan anak-anak kita mendapat penyakit dari menyedut asap rokok, tetapi diri kita sendiri pun akan lebih sihat. Sihat untuk menjaga anak-anak dengan lebih baik dan sihat. Tak nak kah wahai kaum bapa sekalian?

Tahukah kita apa kesan kepada perokok sekunder?

Sunday, 23 November 2014

Apa gred kita dalam ibadat? 5A? 4A 1B?

Adakah 5A?

5A dalam Ibadat
Gred apa ibadat kita?

Assalamualaikum semua,

5A? 4A 1B? 3A 2B? 5E? yang mana satu kita punya? Bila fikir balikkan, dalam pelajaran semua matapelajaran kita nak A. kalau ambil 10 matapelajaran nak 10 A juga. yang itu adalah gred dalam pelajaran. Gred untuk ibadat kita? Adakah 5 A dalam ibadat yang kita lakukan setiap hari. Cuba anda fikir. Masyarakat sekarang sangat pandang pada pelajaran. Yang itu saya memang tak boleh nak kata apa lah. Sebab dengan pelajaran dan gred yang bagus akan menjamin masa depan. Tetapi macam mana gred ibadat kita? adakah 5A?

Kebanyakkan ibu bapa selalu berkata kepada anak-anak mereka," belajar sampai dapat semua A ye, nak". iye memang betul, ibu bapa mana nak anak mereka corot dalam pelajaran, semua orang nak anak mereka pandai, bangga kalau anak mereka dapat cemerlang dalam peperiksaan dalam pelajaran. Tetapi bagaimana pula cemerlang di Akhirat nanti? haaa..saya pun tersentap untuk sejenak bila terbaca semasa blogwalking tadi. Kita masyarakat sekarang lupa dn alpha mengenai akhirat kerana terlalu sibuk dunia. Jom kita didik anak-anak kita dari kecil supaya mereka cemerlang dalam pelajaran dengan memperolehi semua A dan cemerlang dalam ibadat dengan memperolehi 5A.

Tapi bagaimana nak menentukan gred dalam ibadat. Haaa, yang tu saya nak terangkan dekat bawah. Baca sampai habis tau. Dont skip-skip (hehehehe , broken )

Saturday, 22 November 2014

Segmen BuatWanita.Blogspot.Com Mencari Bloglist 2015



Segmen BuatWanita.Blogspot.Com Mencari Bloglist Jan-Jun 2015 kini bermula. Penyertaan dibuka mulai hari ini sehingga 30 Disember 2014.

Klik link dibawah banner untuk join! Jom semua, kita join :)

Semua yang join akan tersenarai dalam bloglist BuatWanita.Blogspot.Com untuk bulan Januari 2015 hingga bulan Jun 2015.

Pemenang bertuah akan menerima hadiah sponsor dari LittlePuteri.Blogspot.Com

Thank you for your support!

Atasi Kedutan di Usia Muda

Cegah kedutan sebelum terlambat

Menghilangkan kedutan
Pilih yang mana kiri ke kanan?


Assalamualaikum semua,

 

Kedutan dan usia memang seiring. Semakin usia meningkat semakin jelas dan banyak kedutan. Tapi kedutan dan penuaan boleh dilambatkan. Yelah, kita tak mampu menghentikan sesuatu yang sememangnya akan terjadi. Alternatif yang terbaik adalah dengan melambatkan kedutan dan penuaan. Apa yang kita perlu buat? Atasi kedutan di Usia Muda. mencegah kedutan di awal usia

 

Nak tahu sesuatu tak? Macam mana artis korea cantik-cantik walaupun umur da meningkat. Kalau kita sama umur dengan mereka tetapi mereka tetap nampak lebih muda dari kita atau yang maybe lagi muda dari artis korea tetapi nampak macam "ommuni" ( tak tahu la betul ke tidak eja tu, tetapi maksudnya adalah nenek) . Siapa nak tua awal dari usia kan. Saya pun tak suka dengar orang cakap " eh, bru 20 ke? ingatkan da kahwin dah tadi", sedihkan . Oleh itu, jom kita sama-sama tukar apa orang cakap dengan " eh dah 20 ke? kulit dan muka macam baru belasan tahun je" (hihihihihi. kan sedap dengar tu kan. Berbunga-bunga hati ni. Langkah awal untuk tampak muda adalah dengan atasi kedutan di usia muda.


Ok, jom kita bersam-sama atasi kedutan di usia muda. Siapa nak lambatkan penuaan perlu mula dari muda la kan. baru betul-betul lambat. =D ( in sha Allah. dengan izinNya) 

 

 

Tip mengurangkan kedutan

 

1) mengamalkan pemakanan sihat



Kalau nak atasi kedutan di usia muda, perlu menjaga pemakanan. Menjaga pemakanan di sini adalah bermaksud makan dengan sihat bukannya makanan berminyak kita jangan ambil langsung, makanan yang berpotensi menaikkan kesan-kesan terhadap muka. jangan risau. Kalau kita mengambil pemakanan yang sihat. tak adanya nak tumbuh jerawat ke apa ke dekat muka. Tapi kalau yang memang alergik tu. elakkan ye. macam mana nak amalkan permakanan yang sihat?

"pemakanan yang sihat mampu membuatkan seseorang mengatasi kedutan pada usia muda."

kedutan lambat dengan mengamalkan makanan seimbang
pinggan makanan sihat

 

 

2) Dapatkan tidur yang cukup



Kalau nak atasi kedutan di usia muda perlu memdapat tidur yang cukup tapi kalau terlebih tak bagus jugak tau. Orang dewasa hanya memerlukan tidur 7 jam sahaja. maximum tau 7 jam itu. Saya pernah terdengar yang manusia hanya memerlukan 3 jam sahaja tidur iaitu tidur yang berkualiti. tapi terpulang kepada individu sendiri. Kita lebih mengenali diri kita sendiri kan. Lebih tahu apa yang diperlukan oleh badan kita perlukan. 



kesan tudir secukupnya terhadap kulit
tidur secukupnya maximun 7 jam



Apa yang akan jadi kalau tak cukup tidur?

1) lingkaran hitam bawah mata muncul
2) kuit kusam
3) kulit hilang keanjalan
4) kedutan mudah kelihatan
5) peredaran darah tidak lancar

 

 

3) Hindari merokok



Bukan sekadar membahayakan kesihatan, tapi kita pun nampak lagi tua dari usia. Bila merokok, peredaran darah tidak ancar. Bila peredaran tidak lancar, maka oksigen tidak dapat dihantar ke semua bahagia badan. Bil oksigen tak cukup, kulit pun tak cantik. Selain itu, vitamin C dalam badan pun dihapuskan oleh rokok secara Drastik. Elakkan merokok dan atasi kedutan di usia muda.

katakan tidak pada rokok untuk kulit cantik
katakan tidak pada rokok

 

 

4) Elakkan tekanan



Hidup pada zaman sekarang memang tidak akan lari daripada stress. Oleh itu, kita perlu mencuba sedaya upaya untuk elakkan tekanan dengan sebaik mungkin. Kerana tekanan tidak bagus untuk kulit kita setiap peringkat.



Katakan tidak kepada stress
elakkan daripada tekanan seboleh mungkin



Apa yang akan terjadi terhadap kulit jika kita mengalami tekanan

1) kulit mengeluarkan minyak berlebihan
2) jerawat mula timbul
3) kulit menjadi sensitif
4) kedutan muncul
tekanan melanda diri kita, kulit akan menghasilkan minyak yang berlebihan, jerawat mula timbul, simptom kemerahan, kulit semakin sensitif dan kedutan serta selulit mula kelihatan. Make Money at : http://bit.ly/copy_win

Make Money at : http://bit.ly/copy_win

 

 

5) Rahsia kejelitaan Kelihatan 25 tahun lagi muda dari usia.

 

 




Jeng!! jeng!! jeng!! jeng!! rahsia telah terbongkar. Alamakkk!!!.. heheheh. haa, sesiapa yang nak nampak 25 tahun lagi muda. Kalau sekarang kita umur 50 tahun, lepas amalkan vivix kulit seperti 25 tahun.. Wahh, siapa tak nak kan. Bila tenguk pada gambar di atas, menerangkan VIVIX mengandungi 10X ganda lebih resveratrol. Apa itu reveratol? Secara ringkas yang saya boleh terangkan


"Resveratrol is a member of a group of plant compounds called polyphenols. These compounds are thought to have antioxidant properties, protecting the body against the kind of damage linked to increased risk for conditions such as cancer and heart disease. Resveratrol is found in the skin of red grapes, but other sources include peanuts and berries."
Sources:http://www.webmd.com/heart-disease/resveratrol-supplements



Resveratrol adalah dari kumpulan tumbuhan yang dipanggil polyphenols. Polyphenol ini mempunyai antioksidan dan melindungi badan daripada segala risiko terhadap kanser dan penyakit jantung. Resvertrol terdapat pada kulit anggur merah.
 



Secara ringkas la saya boleh terangkan mengenai vivix ni. Ramai yang berpuas hati tau denga kesan vivix. Sekali dah cuba nak repeat order berkali-kali tau. Memang kegemaran ramai la. Untuk cerita lebih mengenai VIVIX dan resveratrol ni. Tunggu entry saya ye..

 

 

Sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut

Hubungi saya pengedar Shaklee anda

Nadia Majid

Id Shaklee: 1068003

Email: ceriavita@gmail.com

Fb page: www.facebook.com/ceriavitaku

No tel/ whatapps: 0199728071

Friday, 21 November 2014

Mudahnya Menjemput Rezeki

Solat Dhuha

Solat dhuha dan cara melaksanakkan
Solat dhuha

Assalamualaikum semua,

Solat Dhuha adalah solat yang dilakukan pada waktu pagi. Banyak kelebihan yang boleh diperolehi dengan menjadikan solat dhuha sebagai rutin seharian. Jika sebelum ni tak pernah langsung buat solat dhuha, apa kata kali cuba buat. Bila kita sudah mencuba dan berjaya buat sekali. Cuba pula buat untuk semnggu. Bila dah berjaya buat seminggu, cuba pulak untuk sebulan. Selepas sebulan amalkan, in sha Allah kita akan rasa nak buat selalu. Bila tak buat solat dhuha rasa macam tak lengkap je seharian. 

Banyak sekali yang menhubungkaitkan amalan solat dhuha dengan murah rezeki. Jika kita ambil tahu cerita orang yang berjaya dalam perniagaan ke dalam kehidupan ke, amalan yang mereka tidak akan tinggalkan adalah solat dhuha. Kalau orang yang sudah berjaya pun masih dan terus mengamalkan solat dhuha, kita yang masih belum mempunyai apa-apa ni tak nak buat?  Kita semua nak sangat dimurahkan rezeki kan? Selalu minta dalam doa supaya murah rezeki. Kan lagi baik kalau kita tambahkan dengan mengamalkan solat dhuha. saya sendiri pun masih lagi memperbaiki diri dan saya juga ingin jadikan solat dhuha sebagai rutin harian saya. Apa yang saya buat? Mula-mula perlu lah mula dengan cuba mengetahui bagaimana cara melaksanakan solat dhuha.

Thursday, 20 November 2014

Apa yang bagus sangat Grape Seed Extract?

KHASIAT GRAPE SEED EXTRACT

Assalamualaikum semua,

Grape Seed Extract mengandungi phytonutrien istimewa yang ditemui pada buah anggur yang dinamakan Polyphenols. Prof Jacques menemui polyphenols yang terdapat di dalam buah anggur dan bijinya pada tahun 1985. Anggu dan bijinya mempunyai lebih Oligomere Proanthrocyanidin (OPC) berbanding daripada phytonutrient yang lain.

Studies on animal models have revealed that the extract can be effective in treating heart diseases. Some experts think that grape seed extract could even have anticancer and cancer chemopreventive potential.

source: http://www.medicalnewstoday.com/articles/263332.php

 Selalu kita dengar pasal grape seed extract dalam supplemen kita. Nak tahu jugak kan khasiat grape seed ni. Seperti penerangan di atas, grape seed extract mengandungi OPC lebih daripada yang lain. Haaaa, mesti tak tahukan OPC tu apa. Jom kenal dengan OPC ni.

 

Apa itu OPC?

 

• OPC’s ialah antioksida yang utama 


-OPC merupakan bahan antioksida dan unsur semulajadi penting yang terdapat di dalam biji anggur dan ia juga diklasifikasikan dalam kumpulan polifenol yang terdiri daripada flavoid dan flavanol istimewa.

• ia melindungi tisu-tisu dan pelbagai kecederaan oksidatif


-OPC amat kaya dengan protein terutamanya kalogen yang menjadi bahan utama terhadap pembentukan sel dan tisu.

• Mempunyai kekuatan lebih 50 kali lebih daripada Vitamin E dan 18.4 kali lebih kuat dari Vitamin C

• Menghalang radikal-radikal bebas yang boleh merosakkan sel. 


Ok. kita da kenal mengenai OPC kan. Jom kita pergi kepada kelebihan pula. Semestinya lah kita nak tahukan apa yang bagus dengan Grape Seed Extract. takkan kita nak ambil je tanpa tahu kebaikannya. Betul tak? Ingat ye, sebelum ambil sesuatu perlu dan kena tahu apa fungi dan kelebihan sesuatu yang ditambah ke dalam sesuatu. hihihihihi.. paham tak? sebagai contohnya kan, grape seed extract dalam vita E Shaklee.

 

Kelebihan dan Kebaikan Grape Seed Extract

 

• Meneutralkan bahan radikal bebas yang  merosakkan sel DNA manusia

• Bertindak sebagai bahan antioksida mudah serap yang berfungsi untuk membantu
sistem tubuh manusia

• Berupaya menurunkan kadar LDL kolestrol (kolesterol jahat)

• Membantu meningkatkan kekuatan dan keanjalan salur darah

• Pemangkin kepada peningkatan tahap sistem imunisasi tubuh serta daya tahan
terhadap serangan penyakit

• Menyumbang bahan kolagen untuk kulit

• Menghalang pembengkakkan dan keradangan

• Melancarkan peredaran darah

• Mengurangkan gangguan ketahanan sistem tubuh untuk wanita yang hampir monopous

• Membantu memulihkan kesihatan sel dan tisu badan

• Mencantikkan kulit dengan menggalakkan pembaikan dan pembentukkan tisu

• Sesuai untuk ibu mengandung

• Bertindak sebagai bahan antibakteria, antivirus, antikanser dan pelindung kepada alahan

• Berfungsi sebagai penghalang oxidation awal lipid, kerapuhan dan kekerasan dinding kapilari darah

 

Sumber: http://www.celikvitamin.com/blog/siri-1-bimbang-tua-sebelum-waktu-khasiat-grape-seed-extract-vitamin-e-shaklee/

Tuesday, 18 November 2014

Sihat dengan Buah-buahan

Buah-Buahan dan sihat


Assalamualaikum semua,

Kita semua sentiasa nak sihat. Siapa je nak sakitkan. Kalau nak kekal sihat kena la jaga kesihatan. Pelbagai cara boleh kita praktikkan untuk jaga kesihatan. Boleh amalkan gaya hidup sihat. Yang tu mestilah kalau gaya hidup kita sihat maka kita pun akan sihat juga kan. Kali ni saya nak kongsi pula mengenai sihat dengan buah-buahan. 

Seperti yang telah kita tahu, buah-buahan memang baik untuk kesihatan kita. Kalau makan banyak pun takkan kita tetap akan sihat. Tapi ada beberapa jenis buah yang boleh kita ambil dan makan setiap hari yang bagus untuk kesihatan diri kita seperti mana SIHAT DENGAN BUAH

Buah-buahan bukan sahaja ubat kesihatan semulajadi, malah khasiatnya melebihi daripada jangkaan. Menurut pakar diet klinikal, Pusat Kesihatan Gaya Hidup, Prince Court Medikal Center, Tan Yen Sing, sekiranya kita tahu khasiat makanan yang diambil, tidak perlu lagi risau tentang diet makanan


1) Anggur/kismis

 

- mengurangkan risiko kanser, strok dan penyakit jantung,

- mengurangkan kehilangan ingatan, antipenuaan, antioksidan, antiradang, 

- menjaga kesihatan kulit, mata kardiovaskular, kesihatan gastrik, kesihatan saluran kencing dan menetang penyakit gusi

2) Oren

-menjaga kesihatan jantung, penglihatan, pelalian

- mengurangkan risiko pelbagai kanser

-antioksidan 

- mengawal tekanan darah


3) Epal

 -mencegah demensia

-meningkatkan berat badan

-mengurangkan kolesterl

- menentang kanser

-antioksidan


4) Pear

 

- antioksidan

-menjaga kesihatan kardiovaskular

- antiradang

-menjaga kesihatan jantung

- menyembuhkan luka dan lebam

- membaiki tisu

- menjaga kesihatan penglihatan

- menentang jangkitan

- menyokong transmisi saraf

-melawaskan perut


5) Pisang Kaki

 

- menjaga kesihatan penglihatan

- melegakan sembelit

- cirit-birit

-buasir

- antioksidan


6) Mangga


 -antikanser

- menjaga kesihatan penglihatan

- bantu penghadaman

- menjaga kesihatan kulit

- membantu membaiki kesihatan seksual

- menambah berat badan

- menguatkan daya ingatan

- bagus untuk anaemia

- mencegah selaran panas

7) Kiwi

 

- membantu mengatasi insomnia

- mencairkan darah untuk kesihatan kardiovaskular

- membaiki penafasan kanak-kanak

- mencegah kerosakkn kulit akibat kanser kulit 

- menjaga kesihatan penglihatan, prostat dan kolon

 

8) Pisang


-antikemurungan

- antioksidan

- mengawal tekanan darah

- meningkatkan daya tumpuan dan menguatkan ingatan

- meningkatkan tenaga

- menjaga kesihatan jantung

- mengurangkan risiko kanser

- menetang ulser peptik

- melegakan cirit-birit dan sembelit

Sumber: http://www.mbg.com.my/MBG/news-a-updates/news/593-sihat-dengan-buah-buahan.html

Atasi tanda- tanda penuaan

Vitamin E semulajadi untuk Kesihatan Jantung, Otak, Kolon, Prostat dan sistem imun.

Assalamualaikum semua,

Kali ini nak berkongsi mengenai vitamin E pula. Siapa kenal vitamin E? Meh kita kenal kan. (^_^)V



Vitamin E merupakan sejenis antioksidan kuat yang mana boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping meningkatkan fungsi peparu, kolon dan fungsi imun. Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan Penyelidik Universitu Tufts menunjukkan bahawa pengambilan vitamin E berupaya meningkatkan fungsi imun pada warga tua.


Yang di atas itu adalah seba sedikit latar belakang atau perkara yang perlu tahu mengenai vitamin E ni. Ok, seterusnya kita akan pergi kepada perbezaan vita E Complex Shaklee dengan Vitamin E lain di pasaran.

 

Perbezaan Vita-E Complex Shaklee

 

Diperbuat daripada minyak soya orgnik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl,d-alpha tocopherol dan aktif secara fisiologi dan digabung lengkap dengan vitamin E ( Alpha, Beta, Gamma, Delta ). Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran.


 

Mengandungi 10 mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah peyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan megukuhkan antioksidan dan melindungi retina.


 Manfaat utama Vita E Complex Shaklee.

1) Melindungi jantung

 

- Pengambilan  harian 800IU vitamin E untuk jantung sihat
- Melindungi sel darah merah untuk mengelak pengasidan lipid
- Meningkatkan kolesterol HDL
- Mengurangkan tekanan darah
- Menghalang platelet darah melekat pada dinding arteri
- Menghalang aneamia hemolitik

2) Mempertingkatkan kemampuan reproduktif

 

 - Kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif.
- Lelaki yang mengambil 600IU-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka

3) Anti-penuaan

 

- 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan.
- Mengurangkan kedutan, garis halus, parut dan bintik penuaan
- Mampu memulihkan tekstur kulit dan tona muka

4) Anti-oksidan yang kuat


 -Pengambilan lebih daripada 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser
-Mengukuhkan sistem imun
- Menghalangatau melambatkan pertumbuhan tumor
- Mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas
-Memperbaiki masalah oksidasi





Monday, 17 November 2014

cantik dengan teh hijau

Teh hijau untuk kecantikan


Assalamualaikum semua,

tahu tak kebaikan teh hijau untuk kecantikan? Saya pun tak tahu. yang tahunya teh hijau ni bagus untuk menurunkan berat badan. rupanya selain dari berat badan, teh hijau boleh digunakan untuk penjagaan kulit. Banyak sebenarnya kebaikan teh hijau ni. Jom kita tenguk satu-satu kebaikan dia ye. let go!!


Kurus Dengan Tea

Saya sudah kurus. Macam tak percaya

 

Assalamualaikum semua,

 

Hari ini saya nak kongsi kan testimoni saya sendiri. Hari ini saya pakai seluar yang saya tak muat nak pakai masa mula-mula masuk sem. Tak muat sampai tak boleh kancing dan kalah jalan pun memang tak selesa. Tapi bila hari ini saya pakai, Aikkk, seluar ni membesar ke saya da kurus? rupanya saya da kurus.. hihihihi perasan sikit.

 

Apa yang membuatkan saya kurus?

Sunday, 16 November 2014

Kahwin Awal

Tip kahwin awal



Assalamualaikum semua,

Kahwin awal ni baik ke buruk? Sebenarnya ada baiknya dan buruknya. Kahwin awal ada banyak faktor yang menyebabkan perkahwinan di usia muda. Tapi bagi saya, nak kahwin awal ke lambat ke bergantung kepada individu tersebut. Macam saya umur baru awal 20 an. agak ramai la kawan-kawan sekeliling yang sudah berumah tangga. Bila tenguk mereka je, teringin juga nak berkahwin awal. Tapi mampu ke saya? haaa itu la persoalannya.

Ok, Jom kita tahu apa tip kahwin muda dan cara berdepan dengan ibu bapa

Turunkan Kolesterol dengan Selamat


Kadar Kolesterol Jahat tinggi Bahaya untuk Kesihatan

Assalamualaikum semua,

Kolesterol itu perlu. Kalau tak ada kolesterol langsung dalam badan pun tak boleh. Tetapi kalau terlalu banyak pun tak elok juga. Kolesterol terbahagi kepada dua iaitu HDL(kolesterol baik) dan LDL( kolesterol jahat). Kadar HDL tinggi adalah baik, manakala kadar LDL tinggi adalah teruk. Kalau LDL banyak dalam darah, ia akan termendap dan akan menyebabkan saluran darah menjadi semakin sempit. 

Kalau saluran darah sempit bahaya tau. Kebarangkalian untuk mendapat penyakit jantung dan darah tinggi adalah tinggi. Sebelum kita masuk ke cara untuk menurunkan kolesterol dengan selamat, kita akan menyentuh sedikit mengenai gaya hidup kita masyarakat Malaysia.

Saturday, 15 November 2014

Penjagaan rambut

Penjagaan rambut untuk memastikan rambut sihat dan bersinar


Assalamualaikum semua,

Penjagaan rambut penting tau. Yelah siapa tak nak rambut yang cantik sihat dan menawan. Lelaki dan perempuan sama je. Dua-dua nak rambut yang cantikkan. Rambut yang cantik dan sihat tidak memerlukan penjagaan yang terlalu rapi. Sekadar kita menjaga dan memastikan sebarang masalah rambut tidak muncul ok la. Ada pelbagai macam petua dan tip yang dikongsikan bersama. Setiap seorang ada penjagaan masing-masing mengikut gaya rambut masing-masing la kan. 

Rambut merupakan elemen yang penting bagi seseorang untuk menonjolkan imej sendiri. Penggayaan rambut yang tidak betul dengan cara yang pelbagai seperti mewarnakan rambut, membuat kerinting kepada rambut, menggunting rambut bahkan menyikat rambut juga akan menyebabkan kerosakan terhadap rambut kita.

Oleh itu, cara-cara yang memelihara rambut dengan betul adalah pengetahuan yang penting untuk semua orang bagi mengekalkan kesihatan rambut mereka. Rambut merupakan elemen pada badan kita yang susah dijaga kerana rambut yang telah tumbuh daripada kulit rambut kita merupakan elemen yang sudah mati.

Hal ini kerana tisu rambut merupakan tisu yang telah mati maka cara memanjangkan hayat bagi rambut agar rambut kelihatan sihat dan bersinar adalah sangat mustahil. Oleh itu, perkara yang boleh dilakukan untuk membolehkan rambut kelihatan sihat hanya dengan cara pemeliharaan dan penjagaan yang teliti.


Penjagaan rambut


1) Tak Seharusnya Cuci Rambut Setiap Hari
 
Cuci rambut setiap 2 atau 3 hari sekali dah memadai.

2)Keringkan Rambut Secara Semulajadi

Biarkan ia lepas bebas dan elakkan daripada membungkusnya dengan tuala.
Elak mengikat rambut ketika basah.

3) Pilih Kain Tudung Yang Lembut

Pilih fabrik lembut untuk tudung.

4) Rehat Dulu
Bila sampai je di rumah, terus buka tudung dan biarkan kulit kepala “bernafas” terlebih dahulu. Rehat dalam masa 1/2 jam untuk peluh di kulit kepala kering.

5) Cari & Pilih Syampu Yang Sesuai

Syampu memang kena cuba untuk cari yang sesuai dengan rambut & kulit kepala kita

6) Atasi Masalah Rambut Secepat Mungkin Jika Ada

sentiasa peka dengan keadaan rambut & jangan pandang remeh dan berharap masalah itu akan hilang dengan sendirinya.

Rambut Sihat dan menawan

Mengatasi Rambut Gugur, Tidak Terurus dan Kusut


Assalamualaikum semua,

Wanita dan lelaki tidak akan lari daripada mempunyai masalah rambut. Kalau wanita ni, selalu berambut panjang. Bila berambut panjang ini, mula la hujung bercabar, rambut gatal, kulit kepala kering, berkutu macam-macam la. Macam-macam cuba nak dapat kang rambut yang cantik. Rambut kan mahkota kita. Pelbagai produk untuk rambut di pasaran. Boleh je kita nak pilih yang macam mana. Nak yang untuk rambut gugur? rambut rosak? janji ada duit. hihihihihi. Tapi apa kata kita tenguk testimoni ni dulu.




Haaa, apa kita boleh cakap mengenai testimoni di atas? hihihihi. Mesti kita akan cakap bagus jugak ye, berkesan. Tapi apa itu ProSante? Sebelum kita masuk bab ProSante tu. Kita tahu dulu la ye mengenai masalah rambut ini. Masalah rambut kebanyakkannya bermula dengan KULIT KEPALA.

Dengan keadaan optima kulit kepala, rambut anda akan mengalami proses kitaran semulajadi yang terdiri dri fasa-fasa aktif dan rehat. Namun, kesan stress dalaman dan luaran mampu menutup atau menekan folikel rambut memendekkan fasa aktif bebulu rambut dan keadaan itu mempengaruhi lebih banyak bebulu melaui fsa berehat berlanjutan.

1) kerosakkan akibat proses mendandan
2) Serangan daripada alamsekitar seperti pencemaran, sinaran UV
3) stress fizikal menyebabkan folikel kekurangan zat
4) kerosakkan oksidatif


Untuk rambut sihat dan menawan

Sebagaimana kita memotong mewarna dan mendandan, rambut mecerminkan emosi kita. Lelaki seperti wanita mengalami 50% kerosakkan rambut manakala 50% daripada lelaki akan mengalami penipisan rambut. Setiap orang akan sentiasa mengalami masalah kerosakkan disebabkan oleh diet yang tidk baik, kurang nutrisi, proses menwarna dan berdandan. Akhirnya prosante memberi penyelesaian kepada maslah kerosakkan rambut dan penipisan rambut










Ujian Klinikal yang meluas telah menunjukkan sistem penjagaan rambut Prosante Shaklee secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut sewaktu bersikat, meningkatkan ketebalan, dan mengurangkan kerosakkan rambut. Sistem prosante tidak menanggalkan atau mengeringkan rambut dan sebenarnya membantu rambut mengekalakan kelembapan dan melawan kerosakkan. Macam mana? Baguskan produk penjagaan rambut ini. BERKESAN, semulajadi lagi tu. masih tak percaya? takpe2. cuba tenguk ni hasil daripada kajian yang telah dilakukan.



Friday, 14 November 2014

Panduan untuk memilih cermin mata

Pilih bentuk cermin mata bergantung dengan bentuk muka 

Assalamualaikum semua,

Siapa yang pakai cermin mata mesti teliti pasal bentuk cermin mata. Yelah perlu la pilih betul-betul. Nanti pelik pulak jadinya. Macam saya la. Pernah juga tersalah pilih cermin mata. Malu jugak la. Tapi nak buat macam mana kena la pakai sampai dah tak boleh dipakai. Sejak dari tu, terus kalau nak tukar cermin mata mesti tenguk dulu bentuk muka macam mana. sebab bentuk muka saya ni bergantung pada kegemukan pipi. hahahahaha.. boleh pulak. kalau masa pipi kurus jadi la muka bujur. Kalau masa pipi gemuk jadilah muka bulat. hahahah.. layan je la ok?



Gambar ini adalah gambar cermin mata sekarang. Tak tukar lagi. huhuhu. takpe2 nanti tukar ye. Nak

Jom kita tenguk bentuk apa yang sesuai untuk pelbagai jenis muka yang berbeza

Bulat (Round Face)

Muka yang berbentuk bulat mempunyai garisan lengkung di mana lebar dan panjang muka mempunyai nisbah yang sama dan hampir sekali tidak mempunyai sudut....
Tindakan: Pilih bingkai yang menjadikan muka anda kelihatan lebih panjang dan lebih kurus.....
  • Bingkai berbentuk petak akan mengurangkan muka kelihatan bulat...
  • Kaki (temple) yang tinggi atau sederhana tinggi akan membantu muka kelihatan lebih panjang....
  • Bingkai yang sedikit gelap kerana dapat mengimbangi bentuk wajah yang bulat....
Elakkan: Bentuk bingkai yang bulat kerana muka anda akan kelihatan lebih bulat.....
Oval/Bujur Sirih (Oval Face)
Muka berbentuk oval atau bujur sirih dikategorikan sebagai bentuk yang sangat ideal disebabkan nisbah keluasan yang menarik....senang cerita muka cun la...heheheh....kawasan di bahagian pipi adalah lebih kecil berbanding dengan kawasan dahi dan tulang pipi selalunya lebih tinggi.....
Tindakan: Anda yang mempunyai bentuk muka ini hampir tiada masalah dalam memilih bentuk bingkai...untung sesiapa yang mempunyai bentuk muka bujur sirih ni.....
  • Pilih bingkai yang tidak melangkaui nisbah muka anda....tidak terlalu besar dan tidak terlalu kecil.....
Elakkan: Bingkai yang mempunyai kaki (temple) yang rendah atau "jatuh" kerana ia akan menyebabkan muka anda tidak seimbang
 
 
Yang ini adalah yang saya jadikan panduan semasa beli cermin mata. Cermin mata mencerminkan identiti dan style seseorang tau. Kalau cermin mata tak ekot trend sekali pun tetapi kita pandai menyesuaikan gaya cermin mata kita dengan trend semasa. pasti beryakinan tiggi punya la. Yakin dengan diri anda. tak kesah la orang lain nak kata kita buruk ke kita tak cantik ke kita macam-macam la . kita kena la yakin diri kita ni. aku tak ada lah buruk sangat. aku tak ada lah cantik dan tak ada la hodoh. macam tu la. yakin.. kalau orang duk kata jugak. biar lah, dia kan 'sempurna'

Atasi Mata Rabun

Mata rabun dan pemakanan mengatasi masalah rabun

mengurangkan rabun secara semulajadi

Assalamualaikum semua,

Rabun jauh rabun dekat dan rabun silau biasa kita nampak keliling kita. Sebab kehadiran mereka menonjol dengan pemakaian cermin mata. Cuba kita tenguk lagi. Agak-agak orang yang tak pakai cermin mata tetapi pakai kanta lekap sebab rabun ada tak? Mesti lah ada. Sama ada kita perasan atau tidak je. Kalau dicampurkan jumlah orang yang pakai cermin mata dan orang yang pakai kanta lekap, mesti ramai orang sekeliling kita yang mengalami masalah rabun.

Masalah rabun semakin tinggi sehinggakan kanak-kanak pun sudah mengalami masalah rabun bukan orang dewasa sahaja ye. Terdapat beberapa punca yang menyebabkan rabun mata. 

Punca masalah rabun

1) melihat skrin komputer terlalu lama

2) membaca di dalam keadaan gelap

3) menonton tv terlalu dekat

4) memandang matahari secara direct 

 bagaimana nak mengurangkan rabun bagi yang sudah rabun?

1) memakai cermin mata

2) memakai kanta lekap

3) menjalani rawatan laser

Untuk cara lebih mudah, kita boleh mengamalkan pemakanan yang mana elok untuk mata kita yang rabun. Kalau bagi produk kesihatan kegemaran kita iaitu Shaklee, ia mempunyai produk yang mana mempunyai manfaat untuk meningkatkan tahap kesihatan mata. Jom kita berkenalan ye.


Perbezaan carotomax

Pengambilan purata karotenoid lutien, likopena dan beta karotena hanya 8 mg. Manakala Carotomax membekalkan lebih 13 mg karetenoidlebih daripada biasa. Carotomax mengandungi 6 jenis karotena yang mana iekstrak daripada rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidant. 

Manfaat Utama

1) lebih selamat daripada Vitamin A

2) Mempertingkatkan Penglihatan

3) Meredakan penyakit kulit

4) Melindungi Epithelial

5) Melawan Kanser dan Oksidasi

6) menghalang infeksi

7) Menggalakkan perkembangan Normal dan sihat


kenapa kena pilih Carotomax?



Thursday, 13 November 2014

Rahsia Peribadi Wanita

Hanya untuk wanita sahaja


Assalamualaikum semua, 

Sebelum ini, kita pernah sebut pasal Alfalfa dalam Set diet. boleh klik di entry ini. Alfalfa dan kesihatan dalaman wanita. Ramai orang menyatakan yang Alfalfa banyak khasiatnya. jom, kita kupas satu-satu khasiat alfalfa ini.

Pengenalan Alfalfa

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950an. Alfalfa Complex dibuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California. yang bebas pesticid, herbasid, dan menggunakan bahan kompos /baja bebas kimia. Ia juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan".


Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan Alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa selama 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun Alfalfa Shaklee hanya dituai apabila telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.

Manfaat utama

Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak leih 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran.


1) mencuci hati, darah dan usus

 alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

2) melawan alahan

 memperbaiki keadaan kulit dan resdung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan

3) baik untuk perubahan patologi

 memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

4) menyingkirkan lemak dan kolesterol

 kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka masa panjang daripada ALfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang enyerap kolesterol.

5) melawan tumur

 makan 30-50 tablet akan mengalkalikan badan, dengan itu ia memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor

6) melegakan keletihan

 Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kebanyakkan penyakit

7) mencegah/merawat atritis

melegakan sakit dan kesakitan atritis



Khusus Untuk Wanita Sahaja

Amalan Ketika Datang Haid

Assalamualaikum semua,

Datang bulan atau haid memang tiap-tiap bulan akan dialami oleh wanita. tetapi bukan setiap wanita datang bulan setiap bulan. Bergantung pad diri masing-masing. Kebiasaannya datang bulan datang pada setiap bulan. Apabila datang bulan, wanita tidak boleh solat dan melakukan ibadat seperti biasa. Oleh itu, di sini ada beberapa amalan yang boleh kita sebagai wanita yang datang haid amalkan setiap kali datang bulan

Amalan yang boleh dilakukan sewaktu datang haid

1) memperbanyakkan zikir dan selawat

2) memperdengar murottal

-Mendengar bacaan Al-Quran. 

3) mendengar ceramah

-menghadiri majilis2 agama

4) bersedekah

5) mengamalkan sifat-sifat terpuji

6) memelihara diri daripada melakukan perbuatan sia-sia

7) perbanyakkan istighfar

 

 

Wednesday, 12 November 2014

Resepi DIET yang SEDAP

Berdiet kena makan makanan yang tak sedap?

Assalamualaikum semua, 

Kebiasaannya orang akan beranggapan apabila kita berdiet, kita tidak boleh makan makanan yang sedap semua makan yang membosankan dan tidak lalu. kira nya makanan itu, kalau tak terdesak kita takkan ambil. tu anggapan orang je la. Tapi sebenarnya kalau kita nak berdiet boleh je nak makan makanan yang sedap malah lagi sedap daripada makanan yang dimakan sebelum berdiet. Ini adalah bergantung pada kreativiti kita dan pengetahuan kita mengenai kandungan khasiat, lemak, kalori dan nutrien dalam sesuatu makanan. Bila kita tahu, maka senang lah kita untuk menyediakan makanan yang enak semasa diet. 

Sebelum masuk kepada resepi, jom kita berkenalan dengan makanan yang berkhasiat dan lazat.

Point penting untuk turunkan berat badan

Kurus dengan mudah dan murah

Assalamualaikum semua,

Kurus, kurus , kurus , kurus. asyik perkataan tu je kita dengar daripada kalangan wanita sekarang. tak sangka boleh jadi begini (jangan klik jika tidak sanggup ). Tetapi daripada kurus sangat-sangat tu macam tak cantik je. Baik kita jadi slim cukup-cukup cantik. Tak gemuk, tak kurus tapi berotot. hehehe. tapi tak ada berotot sama macam orang bina badan itu. Kuantiti lemak dan otot berada dalam kualiti yang baik. Jangan duk fikir lemak tak elok, harus buang semua lemak yang ada. Kalau tak ada lemak, siapa nak jadi alas kepada organ, tulang kita. Kalau tak ada lemak langsung pun susah tau

Bagaimana caranya nak menghilangkan 10 kg? Haaa. tenguk tajuk pun macam teringin je nak tahu

Tuesday, 11 November 2014

Say no to "KULIT KUSAM"

Kulit Kusam? Kulit Bersisik? Mahu ke kulit macam ni?

Assalamualaikum semua,

Ngerikan bila ada kulit kusam bersisik lagi. Aduh, fikirkaan saja pun dan buat takut. Kita mestilah taknak kan kulit macam ni. Tetapi kalau yang bermasalah seperti ini," hilangkan kekusaman dengan sepantas kilat. takpercaya? jangan tekan. " dan "tak percaya kulit di dah jadi berseri, guna apa la tu." . Pelbagai produk di pasaran yang dapat menyelesaikan masalah ini, tetapi ada yang berkesan ada jugak tak berkesan. boleh juga kalau yang ingin mencuba produk semulajadi. bagus untuk kulit dan berkesan. Tetapi, kita ambil yang paling mudah je la ye. Iaitu homemade set pencerahan. haaaa, boleh buat sendiri set pencerahan ni( tak ada la set, tapi produk pencerahan lah )

Ini adalah perkongsian yang saya kongsikan bagaimana nak hilangkan kulit kusam dan kering dan bersisik

Putih Dengan Nutiwhite

Set Nutriwhite Shaklee

Assalamualaikum semua,

Trend wanita Malaysia sekarang suka akan kulit putih. Banyak sangat produk-produk diluar sana yang menjanjikan kulit putih. Pilih je yang nak macam mana? nak yang putih selama 3 hari sahaja? nak putih dengan pengelupasan? nak putih dengan cepat?. macam-macam kan. Tetapi kita perlu memilih dengan berhati-hati. Yelah kita nak cantik tetapi taknak la bagi side effects kan. 

Apa beza Set Nutriwhite Shaklee dengan yang produk lain.

Nutriwhite bertindak dengan 5 cara

 

 = Nutriwhite dibangunkan oleh saintis dan pakar-pakar penjagaan kulit di Jepun dan Amerika Syarikat

= 3 tahun masa yang diambil untuk pembangunan produk

= Pemilihan bahan aktif dan mentah dilakukan dan diperolehi daripada 16 negara yang berlainan

= Ujian menyeluruh telah dilakukan

= pelbagai dimensi pendekatan untuk pemutihan diwujudkan secara ekslusif

= NutriWhite adalah terjamin selamat dan berkesan untuk pelbagai jenis kulit

=Patent pending whiten 16 adalah campuran daripada 16 nutrien botani yang kuat yang mana sangat membantu mengurangakn melanin yang sedia ada pada permukaan kulit untuk menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.

 

Antara yang terdapat dalam set Nutriwhite