Pages

Thursday 30 October 2014

Shape Up Programme with Shaklee

Elakkan Diet Yo-yo. Diet biar Sampai Berhasil

kurus dengan sihat
Kurus dengan mudah dan berjaya

Assalamualaikum semua,

Tajuk kali ini kit berbalik kepada diet.. hehehe.. memang tajuk kesukaan saya. Sebab saya pun dalam proses menurunkan berat badan. Sebelum ini berat badan saya hanya 45 kg dari sekolah menengah sampai la berumur 20 tahun. Saya makan banyak pun berat macam tu, makan sikit pun berat macam tu. maintain je. tak perlu risau jika terfikir berat badan naik. memang tak akan naik. Namun bila umur semakin meningkat ini, berat badan naik mendadak terus menuju ke angka 50 kg. secara mendadak naik. saya pun tak tahu apa yang saya makan sampai boleh naik mendadak 5 kg. dengan kenaikan itu, saya tidak gembira dengan perubahan bentuk badan yang sudah berisi, nampak bonjolan. sangat ngeri. Saya ini seorang bersize kecil, kalau berisi akan nampak pendek dan gemuk sangat. saya tak nak kelihatan begitu. Saya tidk yakin untuk mengenakan sebarang pakaian. hanya memakai pakaian yang besar dan tidak sesuai dengan saya yang berbadan kecil. hal ini kerana, mahu menutup bonjolan-bonjolan lemak.

Set up program oleh Shaklee amat-amat menbantu orang yang sedang menurunkan berat badan seperti saya ni haa.Program ini terdiri dari 3 fasa, iaitu fasa membakar lemak, fasa membuang lemak yag telah dibakar dan fasa membina otot. 

turunkan berat badan dengan pantas
now!!!

Membakar lemak yang tidak diperlukan dalam badan dan lemak-lemak jahat





Omega Guard dan Lecitin sangat-sangat membantu untuk membakar lemak-lemak yang tidak diperlukan oleh badan. Lemak-lemak yang tidak diperlukan akan dipecahkan kepada molekul-molekul kecil untuk dinyah keluarkan dari badan. Pembakaran lemak akan lebih mantap jika disertakan sekali dengan senaman. Apabila senaman dilakukan, pembakaran lemak dalam badan dilakukan dengan cepat dan penambahan lecitin dan omega mempercepatkan pembakaran lemak tersebut. Maka lebih banyak lah lemak anda terbakar. oleh itu cepat la anda turunkan berat badan.

Membuang lemak yang telah dibakar keluar dari badan


 Membuang lemak yang terbakar dari dalam badan menyah toksinkan dalam badan mampu dilakukan dengan mengamalkan herb-lax ini. Herb lax menyahtoksinkan usus besar. Menyah toksin ini dilakukan adalah untuk membawa keluar mendapan yang berada di dalam usus besar akan di bawa keluar dengan najis. Apabila mendapan dibawa keluar, penyerapan nutrien di dalam usus besar dapat dilakukan dengan lebih baik. Jika penyerapan kurang baik dalam usus besar kerana mendapan, pengambilan makanan yang berkhasiat tidak dapt diserap dalam badan dan membuatkan anda sukar untuk kurus.

Membina otot





Apabila berdiet, kebanyakkan orang akan cuba mengurangkan berat badan tanpa mengambil peduli kesihatan otot. Kenapa otot penting untuk dijaga jika ingin kurus? Hal ini kerana membakar lemak memerlukan metabolism yang tinggi. Metabolism yang tinggi dapat dimaksimumkan jika mempunyai otot yang sihat. Jika anda tidak mengambil berat mengenai otot dan hanya mementingkan angka pada penimbang, tidak mustahil dan semestinya akan terjadi berat anda akan bertambah berlipat kali ganda daripada sebelumnya. Hal ini berlaku kerana anda kehilangan otot untuk meningkatkan metabolism. bila metabolism kurang, maka makanan yang diambil tidak dapat digunapakai oleh badan dan akhirnya menjadi lemak. Oleh itu, lemak anda bertambah dan berat pun naik. Ngeri kan?








untuk maklumat lanjut dan sebrang pertanyaan

hubungi saya pengedar Shaklee di seluruh Malaysia

Nadia Majid

Id Shaklee: 1068003

No tel/ Whatapps: 0199728071

fb page: www.fecebook.com/ceriavitaku

email: ceriavita@gmail.com