Pages

Friday, 19 December 2014

Simple GA: Vietnam Shawl.

Simple GA: Vietnam Shawl.

jom join ramai-ramai... cantik shawl ni =D

http://drshikinzainal.blogspot.com/2014/12/simple-ga-vietnam-shawl.html

 

Thursday, 18 December 2014

nak kaki cantik seperti SNSD?

Cara nak dapatkan "thigh gap"

Assalamualaikum semua,

 

BC nak tanya, kenal tak dengan Girls Generation (SNSD) ?

 

cara nak dapatkan kaki cantik seperti snsd
girls generation

 

BC minat betul dengan SNSD ni sebelum Jessica keluar. Lepas Jessica keluar terus dah tk berminat nak tenguk dan tahu perkembangan SNSD ni. Ok, BC tak nak cerita bab ni. Tapi BC nak cerita pasal kaki ahli SNSD yang cantik kurus dan ada thigh gap. Bila BC tenguk persembahan SNSD ni, apa yang menarik BC adalah kaki mereka. Cantik je tenguk walaupun mereka kurus tapi kaki mereka masih ada bentuk dan membuatkan BC nak sangat ada kaki macam tu. (walaupun BC ni terbantut tak boleh nak tinggi macam ahli SNSD tapi apa salahnya kalau BC rasa berkeyakinan dengan kaki macam tu kan. heheheheheh). Tapi kan macam mana nak kaki cantik seperti SNSD? kena buat pembedahan plastik ke? (yang ni jangan buat ye kita boleh usaha sendiri ) BC ni suka tau ambil tahu pasal cara nak kurus, cara nak cantik hehehehehehe.. memang minat ke arah tu. maklum lah masih bujang. masa ni la nak cari market.. hehehehehe. tapi kalau yang dah berkahwin pun kena la sentiasa menarik di mata suami baru rumah tangga bahagia aman dan sentosa. Banyak pulak BC berceloteh kan kali ni. Ok jom kita ke main topic.

 

Cara Nak Dapatkan Kaki yang Cantik seperti ahli SNSD

Tuesday, 16 December 2014

25 tahun lebih muda dengan 1 cara

25 tahun lebih muda dari Usia Sebenar

Assalamualaikum semua,

Gempak kan entry kali ni, yela 25 tahun lebih muda. Wow, siapa tak nak kan. Saya umur 21 tahun kalau 25 tahun lebih muda so saya kelihatan -4 tahun. hehehehehehe. bukan macam tu ye. lawak sangat da tu. kalau saya, kelihatan muda dengan kulit licin mulus gebu berseri. haaaa, bila kita ada kulit macam tu kita nampak macam muda kan? Contoh lah kan, seorang wanita yang berumur 50 tahun, kelihatan 25 tahun muda dari usia sebenar. Apa yang akan dialami oleh wanita yang berumur 50 tahun? Kulit kelihatan banyak garis halus kedutan dan kelihatan tua. Bagi membuatkan wanita ni kelihatan muda balik seperti 25 tahun muda adalah dengan mengembalikan kulit mida remaja yang mana gebu mulus licin berseri tu. paham tak apa yang saya cuba sampai kan? Harap-harap dapat paham la ea. =D. Yang menjadi persoalannya sekarang adalah bagaimana nak kelihatan muda? Dunworry babe..saya nak bagi tahu rahsia 25 tahun lebih muda dengan 1 cara.

 

 

cara muda dengan cepat
kembalikan kejelitaan remaja anda

Jelita mudah remaja 25 tahun lebih muda adalah dengan

Monday, 15 December 2014

Atasi Masalah Selalu lapar

Bila tah nak kurus asyik lapar je

Assalamualaikum semua,

Pernah tak alami rasa lapar sokmo. Asyik kerja nak makan je. Padahal dah makan da tadi. Banyak pulak tu makan. Tapi rasa lapar lagi. Saya selalu rasa macam ni. Sampai nak jimat duit pun tak boleh. sebab asyik nak makan je. Susah tau. Bila tak makan, semua kerja tak boleh nak buat sebab perut lapar. So, nak tak nak kena makan. then, diet pun takpernah menjadi.

 

 

Asyik lapar susah nak diet
Nak makan lagi walaupun baru je lepas makan

 

 

Susahkan nak diet kalau asyik makan. Oleh itu, saya kan ada tips tau macam mana nak Atasi Masalah Selalu Lapar. Membolehkan kita semua senang untuk berdiet atau menurunkan berat badan

Sunday, 14 December 2014

simple giveaway by Licha

simple giveaway by Licha

 

http://lilylicha.blogspot.com/2014/12/simple-giveaway-by-licha.html

 

Saturday, 13 December 2014

Kenapa Kita Perlukan Kalogen?

Kalogen dan tubuh badan kita.

 

Assalamualaikum semua,

 

Seperti kita sedia maklumkan, kalau nak cantik kena makan kalogen. Nak nampak awet muda kena ambil kalogen. Nak sihat pun kena ambil kalogen. Kenapa kita perlukan kalogen? penting sangat ke kalogen ni? ke sekadar khabar angin atau hanya untuk melariskan produk sahaja. Sebelum kita jump to conclusion. Kita perlu selidik dan kaji dulu kenapa kita perlukan kalogen, baru kita tahu hal yang sebenarkan. Takkan kita yang selalu ambil kalogen tidak tahu kepentingan kalogen untuk badan kita. tsk tsk tsk. tak apa. sebab tu saya buat entry ni supaya saya dapat berkongsi mengenai kepentingan kalogen ni dalam tubuh badan kita. Ia adalah sebagai info yang berguna la untuk yang selalu ambil kalogen tetapi tak tak tahu apa kepentingannya hanya kalogen menjadikan seseorang itu cantik. Kalau cantik bagaimana pula kalogen boleh buat kita cantik. Haaaa, yang tu la saya nak cerita ni. 

 

Kebanyakkan produk-produk di luar sana tak kisah apa pun mesti ditambah dengan kalogen. bila orang ramai dengar pasal kalogen je mesti terus beli. Begitu orang suka bia dengar pasal kaloge ni kan. Mesti ada sebab kan kenapa ditambah kalogen dalam produk.

 

 

kepentingan kalogen
Bagaimana kolaggen bertindak?

Friday, 12 December 2014

iniblogke 600 bloglist

iniblogke 600

http://iniblogke.blogspot.com/2014/12/iniblogke-600-bloglist.html#.VIm1r8mS0tN


Saya join lagi blogwalking.. nak naikkan blog kena blogwalking banyak-banyak... heee.. jom join ramai-ramai. Boleh meramaikan lagi blog-blog untuk diblogwalking

Thursday, 11 December 2014

Cara untuk tinggi selepas umur 20

Cara Tinggi untuk orang yang berumur 20 tahun ke atas

Assalamualaikum semua,

Kali ni nak bagi tip tinggi pula. Hehehehe. Orang yang tinggi kebiasaannya perlu dipupuk sebelum berumur 17 tahun. Kalau perempuan lagi awal 16 tahun tak silap. Lelaki 21 tahun. Kalau kita ni perempuan nak tinggi tapi umur dah lebih 20 tahun boleh ke? Jawapannya boleh tapi kita takkan tinggi 10 cm mybe akan naik sedikit 1-3 cm ke. Tapi ok lah kan daripada tak naik. Kebanyakkan wanita Malaysia mempunyai ketinggian 156 cm manakala lelaki 168 cm. Manakala tinggi ideal untuk seorang wanita adalah 165cm dan lelaki 175cm. Rakyat Malaysia boleh dikategorikan sebagai rendah berbanding dengan orang dari negara lain. Hal ini adalah disebabkan permakanan kita dan persekitaran kita. Kalau orang luar negara minum susu adalah rutin setiap hari pagi dan malam. Kalau rakyat Malaysia? tak tahu la minum susu ke tak. betul tak? Orang luar negara minum susu segar setip pagi. kita nak cari susu segar pun tak tahu dekat mana ada. betul tak? Persekitaran pula orang luar sejak dari kecil lagi latih anak-anak mereka main bola keranjang, belajar berenang malah sekolah pun latih murid-murid sukan yang boleh meningkatkan ketinggian Tapi dekat malaysia waktu pendidikan jasmani kita main apa? kalau saya dulu budak laki main bola sepak budak perempuan main lompat tali. Berlainan kan persekitaran kita dengan mereka. Persekitaran dan permakanan mempengaruhi faktor ketinggian seseorang itu. Saya pun dikategori rendah tak sampai pun 160 cm. Tu teringin nak tinggi tu tpi umur dah nak masuk 22 tahun dah tahun depan ni. Tu duk cari godek sana godek sini. Akhirnya saya jumpa beberapa cara untuk tinggi selepas umur 20. Tak tahu la berhasil ke tak tapi paling tidak saya cuba.. heheheheh.

 

cara untuk tinggi
nak tinggi macam mana? pilih-pilih.. heee

Wednesday, 10 December 2014

Rahsia Bina Badan Unggul

Nak bina otot? tetapi tak tahu produk protin mana yang sesuai?

 

Assalamualaikum semua,

 

Kali ini kita bercerita mengenai bina otot. Nak tahu tak Rahsia Bina Badan Unggul

dambakan bentuk badan menarik
katang tak saya? hahaha

 

Mengancamkan lelaki yang ada badan macam ni. Aummm.. hahahahaha. Perempuan suka tau badan lelaki macam ni. Takda la perlu berotot sangat tapi ada la six pack paling kurang... demand nor kamu ni..hihihihi.. tapi takpe.. tetap di hati..=P.. ok.. dah-dah mengarut-mengarut tu.. Sorry ye, mengarut terlebih pulak hari ni.. kita sambung balik kepada topic hangat kita. Bina otot, bina badan. Bila cakap dua perkara tu mesti kita teringat pasal Malek Nor dan Sazali Samad bukan? walaupun saya tak tahu sangat pasal bidang bina badan ni tapi saya kenal la dua orang ni.

 

Malek nor lagenda bina badan
Malek Nor

Sazali samad bina badan
sazali samad

Tenguk otot yang dorang ada. Besar kan. katang nyer..hehehehe. Kalau kita tanya dorang macam mana dorang dapat badan macam ni mesti dorang akan kata bukan senang nak dapat. perlukan kesabaran dan kegigihan yang tinggi. Sebab bina otot ni takkan dapat kalau kita just workout untuk sehari. Dorang ni dah berapa lama tah dorang workout. Salah satu yang paling penting untuk bina otot adalah makanannya selain workout la. Biasanya mereka yang bina otot akan mengambil protein lebih dalam pemakanan mereka untuk memaksimumkan pertumbuhan otot.

 

 

 Rahsia Bina Badan Unggul

 
Protein untuk bina badan
workout

Tuesday, 9 December 2014

Segmen: Blogwalking Bersama Cikgu Farha



Assalamualaikum
Salam sejahtera buat semua.

Sempena cuti sekolah yang masih berlangsung ni, cikgu nak lancarkan segmen ringkas dari blog simple cikgu ni. Harap dapat sambutan. Tujuan utama cikgu anjurkan nak rapatkan ukhuwah dan tambah kenalan di alam maya. Dalam masa yang sama bole kongsi maklumat dan info.

http://cikgufarha.blogspot.com/2014/12/segmen-blogwalking-bersama-cikgu-farha.html

Syarat simple je:-
1. Follow blog cikgu (boleh tengok side bar) - tak paksa pon hehe
2. Buat tajuk "Segmen: Blogwalking Bersama Cikgu Farha"
3. Tinggalkan url entry kat entry ini jugak

Copy coding yang disediakan.


Monday, 8 December 2014

Cara selamat dan mudah untuk mengelakkan sun burn

Alamakk!! Sun burn datang balikk!!

sunburn pada badan
Anda ada sunburn?

Assalamualaikum semua,

Perempuan paling tak suka kalau kulit di terkena sunburn.  Sunburn ni bermaksud kulit yang terdedah dengan cahaya matahari akan kelihatan lebih gelap berbanding dengan kulit yang terlindung daripada matahari. Oleh itu, muncul dua tona kulit yang tidak sama warna. Saya selalu juga kena sunburn waktu sekolah sebab selalu masuk kawad kaki. Masuk sekolah ok je kulit tak ada sunburn tapi tengah-tengah dah gelap da. Tetapi sunburn ni boleh hilang dengan sendiri tanpa kita perlu risau. TETAPI ia mengambil masa yang sangat lama untuk kulit yang gelap kembali kepada warna kulit asal. Bahagian yang selalu sunburn bagi wanita yang bertudung seperti kita adalah pada wajah kita. Muka akan lebih gelap berbanding kulit yang berada di tepi muka. Kalau bukak tudung memang jelas la nampak kesan sunburn Sebab tu la wanita ni tak suka berada dekat tengah panas. Bukan kerana gedik ke apa, sebab takut muka kena sunburn. nanti warna kulit jadi tidak sekata. Bagaimana nak atasi kulit wajah yang mudah untuk kena sunburn? Saya akan kongsikan perkara yang menarik mengenai Cara Selamat Dan Mudah Untuk Mengelakkan SunBurn.


Yang selalu kita dengar kalau nak elakkan muka dari terkena sunburn perlu pakai sunblock. Tapi tahu ke kita nak pilih sunblock yang macam mana? Dan bagaimana nak menentukan SPF yang betul untuk kegunaan kita?



Kita kenal dulu apa itu SPF. SPF adalah singkatan kepada Sun Protection Factor 



A SPF stands for Sun Protection Factor and refers to the theoretical amount of time you can stay in the sun without getting sunburned. For example, an SPF of 15 would allow you to stay in the sun 15 times longer than you could without protection. So, if your skin starts to redden in 20 minutes without sun block, applying a product with SPF15 increases that time by a factor of 15, meaning you could stay in the sun for 300 minutes. In addition, a higher SPF blocks out more rays–a product with an SPF of 15 will filter out approximately 93% of UVB rays; SPF 30 filters out about 97%


source: http://www.onemedical.com/blog/live-well/spring-has-sprung-the-best-spf-protection-plan-for-rain-or-shine/



Daripada statement di atas, ia menerangkan yang SPF adalah satu teori yang mewakili jumlah yang kita boleh terdedah pada cahaya matahari tanpa mendapat sebarang sunburn. Ia juga menunjukkan semakin tinggi nilai SPF semakin bagus sunblock melindungi kita. Jadual di bawah menunjukkan SPF dan % of UV absorbed.

PF% UV
absorbed
250
470
887,5
1593,3
3096,7
5098

Bagaimana sunbock boleh menghalang sinaran UV?


Sunblock mempunyai bahan inorganik yang mana bertindak melindungi kulit. Bahan inorganik ini perlulah bahan yang tidak menyerap pada kulit dan hanya membentuk lapisan pada pemukaan kulit. Kebiasaanya sunblock diperbuat daripada zinc oxide ataupun titanium oxide. Kedua chemical ini mempunyai sifat untuk memantulkan sinaran UV sebelum terkena pada kulit kita.



source:http://myrawardatis.blogspot.com/2013/09/apa-perbedaan-sunblock-dan-sunscreen-ya.html

 

 Sunblock adalah untuk penjagaan luaran. Bagi menangani sunburn ia lebih effective jika digabungkan sekali dengan penjagaan dalaman. Bila dalaman dan luaran bertindak bersama-sama menghalang sinaran UV, maka potensi kita untuk dapat sunburn adalah rendah.



cegah sunburn dengan mudah
makanan yang kaya dengan vitamin E



Gambar di atas menunjukkan makanan yang kaya dengan vitamin E. Bagaimana nak pastikan kita mendapat kuantiti vitamin E yang cukup dalam sehari untuk menghalang sinaran UV? Jangan risau, saya akan memperkenalkan kepada anda..



cegah sunburn dengan vitamin E
Vita-E Complex


Apa yang best mengenai Vitamin E Shaklee adalah ia dilengkapi dengan selenium. Ini kerana Vitamin E takkan lengkap tanpa selenium. Dengan kehadiran selenium dan vitamin E kesan yang dapat adalah paling optimum. Vitamin E tanpa selenium tidak dapat berfungsi dengan bagus dan boleh menjadi toksin dalam badan. 

 

Tahukah anda?

 

 Vita E Complex dan Sustained Release Vita C adalah di dalam set kecantikkan bajet. Semua orang mampu milik untuk cantik. Harga?? tak mahal pun malah berbaloi sebab boleh bertahan berbulan-bulan. 


Testimoni set kecantikan

 

 








Kelebihan menjadi Ahli Shaklee

Kelebihan Menjadi Ahli Shaklee

 

Assalamualaikum semua,

Hari tu da cerita pasal bagaimana nak jadi ahli. Sekarang kita cerita pula apa kelebihan menjadi ahli Shaklee ini. Sudah setahun saya jadi ahli Shaklee ni, memang tak pernah pun rasa rugi. Sedikit pun tak pernah lah. betul. kita tak tipu pun . tak suka pun tipu-tipu ni. tak baik. heehehe

Ok, kita berbalik kepada kelebihan yang akan kita perolehi dengan berdaftar sebagai ahli Shaklee. Yang pertama

1) Perbezaan harga sebanyak 15% sehingga 20%

2) Tidak memerlukan sebarang modal

3) Dapat bonus sebanyak 5% -21% bergantung kepada jualan. Kalau makan sendiri pun boleh dapat bonus jugak tau

4) Bimbingan akan diberi 100% secara online

Sunday, 7 December 2014

Tangani Masalah Banyak Angin Dalam Badan

Angin satu badan? Selalu sakit sebab banyak angin dalam badan?

Cara berkesan untuk menangani angin dalam badan
Kembung perut

Assalamualaikum semua,

 

Pernah tak sebelum ni bila nak buat kerja tapi tak mampu nak buat sebab angin penuh satu badan dan menyebabkan pening? Mak saya sendiri selalu macam tu. Tak boleh salah makan sikit, terus angin naik satu badan. Kesian tenguk. Lagi satu, pernah mabuk bila jalan jauh? Bila naik kereta ke bas ke mabuk? Muntah-muntah bagai. Kesian kan macam tu. Adik saya daripada kecil lagi asyik mabuk kereta je.

 

Jika kita ada masalah angin dalam badan, macam mana kita nak buangkan angin dalam badan supaya badan kita rasa segar dan sihat? Oleh itu, saya akan berkongsi bagaimana hendak Tangani Masalah Banyak Angin Dalam Badan.

Saturday, 6 December 2014

Atasi Masalah Batu Karang dengan Mudah

Masalah Batu Karang dan Cara mengatasinya

Assalamualaikum semua

Kali ini kita bercakap mengenai batu karang. Apa yang orang biasanya tahu mengenai batu karang? Batu Karang adalah penyakit yang mana terdapat batu di dalam pundi hempedu, pundi kencing, saluran kencing, buah pinggang dan perut. Batu karang itu boleh bergerak-gerak dan boleh menyekat air kencing. Apabila batu krang menyekat air kencing, seseorang pasti akan merasa sakit ketika ingin membuang air kecil.

Batu karang dikenali sebagai "Nefrolitiasis" atau dalam istilah perubatan adalah "Kalkulus". Batu karang terhasil daripada pemendapan hablur garam kalsium, uric acid dan beberapa zat lain dan membentuk seperti ketulan batu. Size yang terbentuk adalah tidak sama. Jika semakin lama di dalam badan dan tidak dicegah, batu karang boleh menjadi sebesar bola golf. Cuba bayangkan betapa besarnya bola golf itu dan itulh saiz batu karang yang ada dalam badan kita. Tak rasa ngeri ke? tak rasa takut ke? Kebanyakkan batu karang membesar dalam ginjal dan bergerak ke bawah ke dalam saluran kencing. Di saluran kencing itu, batu karng akan membesar . Semakin besar batu karang itu, semakin sukar pejalanan air kencing. Gangguan perjalanan air kencing dapat mnegakibatkan bakteria merebak. Apabila bakteria merebak akan mengakibatkan kerosakkan ginjal jika tidak dirawat dengan segera.


Punca-punca peyakit batu karang

1) Kurang minum air

Pentingnya minum air yang secukupnya adalah memastikan air kencing tidak pekat. Sekiranya air kencing pekat, maka kandungan gram, kalsium dan asid uric adalah tinggi. Bila tinggi kandungan tersebut maka batu karang lebih mudah terbentuk. Jadi minum air secukupnya tau. Jangan malas nak minum aior sebab malas nak pergi tandas. Itu perkara normal untuk pergi tandas untuk membuang, Jika tidak pergi ke toilet tu adalah tidak normal.

2) Sejarah keluarga 

Jika kalangan ahli keluarga kita mengidapi masalah batu karang, maka dengan itu ita turut berpeluang untuk mendapat batu karang juga. Kalau macam ni kan, lebih baik kita lebih berhati-hati dan menjaga pemakanan kita dan tahap kesihatan kita supaya berada di tahap yang memuaskan. Lakukan pemeriksaan sentiasa dan yang paling penting, MINUM AIR SECUKUPNYA. 

3) Umur

Umur juga memainkan peranan penting Hal ini kerana orang yang berusia 20 tahun sehingga 50 tahun. Tetapi ada juga yang saya baca mengatakan orang yang berusia 30 tahun hingga 50 tahun berisiko mendapat batu karang. Jika kita berada di kalangan usia ini lebih elok kita lebih berhati-hati dan  menjaga kesihatan diri.

4) Jantina

Kajian menunjukkan bahawa lelaki lebih berpotensi untuk mendapat batu karang berbanding wanita.Hal ini adalah kerana gay hidup yang diamalkan oleh lelaki. Selain itu, otot yang rosak setiap hari menyebabkan pembuang metabolism dan kecenderungan pembentukkan batu karang. Dan juga stuktur urin yang complex daripada wanita turut menjadi sebab lelaki mudah mendapat batu karang.

5) Penyakit tertentu

Terdapat beberapa penyakit yang berisiko untuk pesakit turut menghidapi penyakit batu karang. Seperti kencing manis dan tekanan darah tinggi. Selain dua penyakit itu, terdapat satu lagi penyakit yang oleh diwarisi dan dikenali sebagai sistinuria. Sistinuria merupakan masalah penyerapan dan metabolisma asid amino yang terkumpul dalam darah dan membentuk batu karang

6) Masalah hiperurisemia

 Hiperurisemia merupakan kepekatan asid urik yang tinggi dalam darah. Bagi yang menghidapi ini, kita disaran untuk menjadi lebih peka dengan keadaan kesihatan. Jika hiperurusemia tidak dijaga, penyakit gout jugak akan terjadi.

7)  Pemakanan 

Pemakan juga perlu dijaga. Ada yang boleh dimakan dan ada yang boleh dielakkan. Untuk pemakanan ini saya akan huraikan lebih dalam cara mengubati

 

8) Kurang bergerak atau bersenam

Senaman atau pegerakkan penting untuk menjag tahap kesihatan yang baik. Jika kita jarang bersenam dan lebih suka untuk melakukan kerja yang tidak mengeluarkan peluh maka kita lebih terdedah untuk menghidapi masalah batu karang.


Cara mengubatinya


  • setiap orang juga disaran menjalani tiga ujian mudah iaitu ujian air kencing dan darah serta pemeriksaan tekanan darah bagi memastikan buah pinggang dalam keadaan normal terutamanya mereka yang mempunyai sejarah keluarga menghidap batu karang. Melalui tiga ujian berkenaan, perubahan fungsi atau kerosakan dapat dikesan pada peringkat awal dan boleh dirawat segera.
  • Bagi individu yang mengalami masalah batu karang, anda digalakkan minum banyak air masak untuk membersihkan air kencing dan elakkan minuman manis terutama air berkarbonat.
  • Kekurangan vitamin B6 dan potasium menyebabkan pembentukan batu karang. Makanan seperti barli, kentang, keledek, berasaskan tepung gandum, kubis bunga dan pisang dapat mengatasi masalah ini.
  • Elakkan makanan kaya asid oksalik seperti tomato, bayam, lobak merah, daging, strawberi, koko, coklat dan teh.
  • Kurangkan pengambilan garam dan gula termasuk ikan masin, jeruk dan coklat serta banyak makan sayur-sayuran dan buah-buahan kaya serat.
  • Sumber protein haiwan perlu dikurangkan sebaliknya menggantikannya dengan protein tumbuh-tumbuhan.
  • Rawatan penyakit ini berbeza mengikut keadaan kes itu. Jika batu-batu ini dapat keluar dengan spontan maka ubat yang diambil dapat mengelakkan masalah ini berulang.
  • Apabila batu itu keluar, pesakit hendaklah menyimpannya untuk dibuat kajian supaya para doktor dapat menentukan punca terjadinya batu tersebut dan boleh pula membantu dalam rancangan perubatan.

  • Selain itu, anda juga disyorkan untuk mengambil SET BATU KARANG SHAKLEE

    Cara mengatasi penyakit batu karang

     


    Friday, 5 December 2014

    Big Holiday Giveaway by Wani'



    Assalamualaikum and peace be upon you. ^^

    http://wani-siulatbuku.blogspot.com/2014/11/big-giveaway-by-wani.html
    Big Holiday Giveaway by Wani

    Senarai Hadiah.

    Top Refferal (1 pemenang)

    ~1 Helai Halfmoon Bead Shawl x1 by Norhana Marsom
    ~Cash RM10 x1 by Yan Saflina

    Random.org

    ~Topup RM5 x2 by Wani
    ~Mini Notebook x1 by Nurin Aqilah
    ~Topup RM10 x2 by Yana Afi
    ~Chewable Vitamin C Shaklee x2 by Fara Fadzil
    ~2 Brooch x2 by Buttons And Cuteness
    ~Hadiah Misteri x3 by Ruqaiyah Amanina
    ~Cash RM10 x1 by Yan Saflina
    ~Topup RM5 x4 by Hazrina Halim
    ~Topup Celcom/Maxis x1 by Idah Rashid
    ~Novel Remaja x2 by Anie
    ~Set Loom Bands x1 by The Lolly Shoppe
    ~Topup RM5 x1 by Yun Sing
    ~Cash RM10 x1 by Amalia Zakiah
    ~Topup RM10 x2 by Amalia Zakiah
    ~Topup RM10 x2 by Budak Bandung Laici
    ~Topup RM5 x1 by Syafiqatunnissa
    ~Voucher 10% Baju Ladya Shops x1 by Irah Syazirah
    ~Voucher RM5 di Cayesha Kpop Shop x2 by Shaira
    ~Voucher RM5 di Hijrah Malaika x2 by Shaira
    ~Review Blog x3 by Yun Sing

    TARIKH TAMAT : 15 Disember 2014



    Wednesday, 3 December 2014

    Biar Betul? Memang Betul Ke?

    Vitamin Sintetik dari Minyak?

     

    Assalamualaikum semua,

     

    Kali ini saya nak kongsikan apa yang saya belajar dekat kelas hari ini, vitamin sintetik boleh dibuat daripada petroleum. Petroleum kan boleh dipecahkan kepada beberapa bahagian yang penting. Melalui salah satu daripada pecahan itu, terdapat satu molecul yang serupa dengan molecule vitamin. let say, kita ambil vitamin c. lepas tu mereka terjumpa dalam petroleum tu molecule structure yang sama macam vitamin C. Lepas tu pun, vitamin C sintetik terhasil. bayangkan vitamin tu yang kita ambil.  apa yang kit rasa? fikirkan lah. Vitamin dari minyak?

     

    Saya akan sertakan sekali daripada sumber rujukan yang saya rujuk juga.


    Synthetic Vitamins Versus Food Grown Vitamins
    From Dr. Robert J. Thiel, Ph.D., N.M.D., The Truth About Vitamins in Supplements, American Naturopathic Medical Association Monitor, June 2003, vol. 7 No. 2#

    Vitamin
    Food Nutrient*
    ‘Natural’ Vitamin Analogue & Some Process Chemicals
    Vitamin A/Beta carotene
    Carrots
    Methanol, benzene, petroleum esters; acetylene; refined oils
    Vitamin B-1
    Nutritional yeast, rice bran
    Coal tar derivatives, hydrochloric acid; acetonitrole with ammonia
    Vitamin B-2
    Nutritional yeast, rice bran
    Synthetically produced with 2N acetic acid
    Vitamin B-3
    Nutritional yeast, rice bran
    Coal tar derivatives, 3-cyanopyridine; ammonia and acid
    Vitamin B-5
    Nutritional yeast, rice bran
    Condensing isobutyraldehyde with formaldehyde
    Vitamin B-6
    Nutritional yeast, rice bran
    Petroleum ester & hydrochloric acid with formaldehyde
    Vitamin B-8
    Rice
    Phytin hydrolyzed with calcium hydroxide and sulfuric acid
    Vitamin B-9
    Broccoli, rice bran
    Processed with petroleum derivatives and acids; acetylene
    Vitamin B-12
    Nutritional yeast
    Cobalamins reacted with cyanide
    Vitamin ‘B-x’
    PABA Nutritional yeast
    Coal tar oxidized with nitric acid (from ammonia)
    Choline
    Nutritional yeast, rice bran
    Ethylene and ammonia with HCL or tartaric acid
    Vitamin C
    Acerola cherries, citrus fruits
    Hydrogenated sugar processed with acetone
    Vitamin D
    Nutritional yeast
    Irradiated animal fat/cattle brains or solvently extracted
    Vitamin E
    Rice, vegetable oils
    Trimethylhydroquinone with isophytol; refined oils
    Vitamin H
    Nutritional yeast, rice bran
    Biosynthetically produced
    Vitamin K
    Cabbage
    Coal tar derivative; produced with p-allelic-nickel


    Selepas itu, terus saya terfikir. Patut lah ada vitamin yang murah dan vitamin mahal. Yela kan kalau vitamin mesti lah baik untuk badan kan.


    TETAPI..

     Nasib baik saya terjumpa dengan dengan Vitamin yang semulajadi iaitu vitamin Shaklee yang memang terbukti semulajadi yang diekstrak daripada bahan-bahan semulajadi.

     

    Macam mana nak bezakan vitamin sintetik dengan vitamin semulajadi

    Senang saja. kita kena ambil tahu periksa latar belakang vitamin. Macam kita kena lah ambil tahu vitamin tu ekstrak daripada apa. 

    atau pun

    Beberap cara lagi

    1. Melalui pembacaan label - huruf "I" bagi tiruan dan "d" bagi semulajadi.
    2. Melalui perkataan "ko-faktor" seperti "bioflavinoids" atau "biogradable",
    3. Melalui kehadiran pek "silika gel" dalam bekas- menandakan ianya sintetik.(jadi pastikan botol2 vitamin yg anda beli tiada silika gel)

      Rujuk Shaklee Food Supplement -A consumer Reports by Editors of Research Institute of Preventive Health Care



    * bijak buat pilihan, pilih yang terbaik untuk kesihatan kita dan bergantung pada kita untuk memilih yang mana. Semoga bermanfaat untuk kita semua menentukan yang mana satu yang baik dan tidak. Kita berhak memilih yang terbaik untuk diri sendiri. =D


    Tuesday, 2 December 2014

    Petua Kecantikan Muka Dato' Siti Nurhaliza

    Nak Cantik Macam Dato' Siti Nurhaliza?

    Assalamualaikum semua,

     

     

    Tajuk menarik ni. yela kan. kita semua tahu dan kenal Dato' Siti Nurhaliza ni kan. Siapa tak kenal tu tak tahu la ye. Saya dari kecil lagi minat dengan Dato' Siti. Sebab dia cantik suara sedap. Teringin lah nak jadi macam dia ( berangan je.. maklum lah suara up sikit dari katak je ) Nak tahu tak? Nak cantik macam Dato' Siti Nurhaliza? Jom kita tonton video di bawah yang saya ambil dari youtube

     

    Simple kan apa yang Dato' Siti buat tuk menjaga kecantikkan dalam dan luaran. Kalau yang Dato' Siti memang da cantik memang tetap akan cantik. Tapi kalau kita tak berapa cantik ni? nak buat gane? Gini deh. baco sampa abih. Dont Skip-Skip

    Monday, 1 December 2014

    GIVEAWAY KUSARAH 2014

    *klik banner untuk join

    Syarat-syarat penyertaan;
    • Warganegara Malaysia
    • Seorang blogger sama ada lelaki atau perempuan
    • Patuhi semua syarat yang ditetapkan
    Start : 25 November 2014
    Deadline : 25 December 2014
    Winner Announce : 27 December 2014 (My Birthday! Tick on your calendar :p)


    PRIZES

    Top Refferral; [ 1 Winner ]
    • Tribal Blouse
    • 2x Button Badge

    Top Comment in your entry (more than 40 comment); [ 1 Winner ]
    • 2x Chiffon Shawl 

    Random Winner; [ 5 Winner ]
    • 5x Mystery Gift

    Sunday, 30 November 2014

    Pendapatan Sampingan Dari Rumah

    Cara Jadi Ahli Shaklee


    Assalamualaikum semua,

     

    Pendapatan Sampingan memang orang sekarang cari-cari. Bukan sebab nak dapat duit banyak tapi sebab tahap hidup sekarang semakin tinggi. Nak tak nak perlu juga buat pendapatan sampingan. Kan senang kalau pendapatan sampingan dari rumah. Macam saya juga. Walaupun saya seorang pelajar tapi saya ambil jalan untuk melakukan kerja sampingan. Sebelum ini saya jual tudung, ada juga jual makan simple dekat kolej dekat kenalan dekat. Tapi saya ingin juga mencari pendapat yang membolehkan saya memberi duit kepada keluarga saya bukan hanya untuk kegunaan saya sendiri. 


    Kalau nak tanggung keluarga perlulah ada pendapatan yang agak besar kan. So, saya cari dan cari la dekat internet. Banyak juga la saya dah cuba pelbagai sistem jana duit ni. Tapi semua tak berhasil. Semasa saya sedang mencari nak buat kerja sampingan ada beberapa kriteria yang perlu saya rujuk untuk masuk buat pendapatan sampingan ini. Yela, saya kan student perlu lah pentingkan belajar dan pendapatan sampingan hanya sampingan sahaja. Takkan lah saya nak korbankan belajar saya yang saya usaha selama ini. Betul tak. Cari punya cari. Last sekali saya terfikir, kenapa aku tak join Shaklee je. sebab aku kan makan supplemen Shaklee. So lagi mudah untuk saya jual jika saya sendiri dah cuba. kisah saya dan Shaklee .

     

    Dan saya juga boleh je lakukan bisnes ini di kolej di hostel di mana saja saya berada. Kan saya dah kata pendapatan sampingan dari rumah semestinya senang. Sebab kita hanya perlu berada di rumah tanpa perlu pergi ke mana-mana. Kalau saya sebagai student boleh fokus on study kalau yang sudah berumah tangga boleh menjaga anak. Kan best macam itu.


    Lepas je saya terfikir nak join tu, terus saya hubungi dengan pengedar Shaklee yang saya beli dengan dia. dan saya pun terus berdaftar untuk menjadi pengedar Shaklee.


     

    Cara untuk jadi Ahli Shaklee

     

    Terdapat dua cara jika kita ingin daftar untuk menjadi ahli. Terserah kepada kita untuk pilih cara mana yang nak kita guna untuk daftar keahlian

     

     

    Cara pertama : Dengan membayar RM65 dan postage RM10


    Ini adalah cara keahlian dengan pembayaran RM75. Ini adalah cara yang saya guna semasa nak daftar jadi ahli. Rm 75 ini adalah untuk member kit yang kita akan dapat selepas daftar sebagai ahli.Pembayaran sebanyak RM 75 hanya sekali seumur hidup tau. Sekali da join tak payah dah nak berulang kali bayar untuk aktifkan keahlian. BEST KAN?


     

    Cara kedua : pembelian minimum RM 650 dan mendapat jumlah uv sebanyak 200


    Ini adalah cara yang mudah sebab bila join dengan beli barangan Shaklee lebih RM650 kita kan dapat 200 uv. dengan jumlah 200 uv itu membolehkan kita untuk mendapat bonus. YEAY!!. untung sangat baru join da dapat bonus tanpa perlu start biz lagi. tapi hanya untuk bulan tu je tau. Untuk dapat bonus bulan-bulan lain kena penuhi kriteria-kriteria yang telah ditetapkan.


    jana pendapatan sampingan seperti pendapatan seorang CEO
    Jana pendapatan dengan Shaklee


    jana pendapatan lumayan hanya kerja di rumah
    Join Us


    Bagaimana jika saya tak nak pun buat bisnes tetapi saya nak makan sendiri?

    Nak makan sendiri pun boleh nak daftar sebagai ahli. Sebab kita akan beli dengan harga ahli yang mana jimat sangat-sangat. siapa yang tak nak jimat kan. Orang lain beli dengan harga retail kita beli dengan harga ahli. Kalau kawan-kawan sekeliling kita nak beli produk Shaklee pun tak susah nak cari sebab kita sendiri ahli kan. So, jangan jadikan alasan untuk tidak menjadi ahli ye. 


    Kita boleh melakukan pendapatan sampingan dari rumah dan semestinya hujung jadi. Jom kita beramai-ramai jana pendapatan sampingan untuk mendapat money freedom

    Selain itu, pelbagai kelebihan yang ditawarkan Shaklee untuk ahli-ahlinya melakukan bisnes. 

    Yang itu saya akan cerita di entry lain ye. stay tuned hehehehe


    untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan

    hubungi saya pengedar Shaklee Kegemaran Ramai

    Nadia Majid

    Id Shaklee: 1068003

    email: ceriavita@gmail.com

    fb page: www.facebook.com/ceriavitaku

    no tel / whatapps: 0199728071

    Saturday, 29 November 2014

    Kulit Cerah Semudah ABC

    Putih sekata di seluruh badan bukan hanya di wajah

     

    Assalamualaikum semua,

     

     

    Kulit yang cerah putih berseri memang menjadi idaman wanita pada waktu ini. Namun bukan hanya wanita yang inginkan kulit putih malah kaum adam juga turut menginginkannya. Bila menyentuh mengenai kulit cerah, terus kita akan terus berfikir produk apa nak guna. Kalau yang tidak dilahirkan untuk mempunyai kulit putih lah. Jangan risau ye, kita akan berkongsi mengenai Kulit Cerah Semudah ABC Bagi yang memang sudah berkulit putih, tak nak menambahkan seri lagi ke? Mesti la nak nampak kulit kita putih berseri anjal dan pelbagai lagi la kan. Macam-macam istilah yang boleh digunakan untuk mendapatkan kulit cantik.

     

    Bagi mereka yang berkulit kurang cerah, jangan risau ye. Kita juga boleh menjadi putih berseri licin sekata malah diseluruh badan pun bukan hanya di muka. Cuba perhatikan disekeliling kita, ramai yang berkulit cerah hanya dimuka tetapi kulit tangan tidak cerah seperti mana muka kita. Nampak macam tak sekata je kulit. Kalau kulit badan dan muka putih kan nampak sekata berseri dan cantik. Mari kita beramai-ramai Dapatkan Kulit Cerah Semudah ABC

     

     

    Friday, 28 November 2014

    MANIS GIVEAWAY BY MAMA DARWIISH



     jom beramai-rmai join
    Saya nak hadiah : Azira Food Enterprise Pelbagai perisa, boleh pilih ubi blackpeper, ubi kari, ubi cheese, ubi pedas basah atau ubi pedas kering.

    Thursday, 27 November 2014

    Bakar lemak dengan mudah

    Bakar lemak dengan Mudah

    Assalamualaikum semua,

    Bila orang nak kurus, apa yang biasa dorang fikir? "aku kena turun berat badan ni". betul tak? Mana kita nak turun berat badan dengan lemak kekal atau buang lemak badan dan kekal kan otot. Jom kita Bakar Lemak dengan Mudah

     
    berat otot dan berat lemak
    berat yang sama bagi lemak dan otot


    Daripada gambar di atas, apa yang dapat kita simpulkan bahawa berat tidak memperngaruhi kegemukan seseorang. Maksud di sini adalah orang yang banyak lemak memiliki berat badan 60 kg dan orang yang banyak otot memiliku berat badan 60 kg. Adakah orang yang banyak otot itu dikategorikan sebagai orang gemuk?

    bmi berotot dan obesiti
    nak yang kanan ke yang kiri?

    Nampak kan? berat tidak langsung mempengaruhi tahap kegemukan seseorang itu. Bila kita gemuk, kita ada banyak lemak. Bila kita seorang yang berotot, kita mempunyai banyak otot. Mana satu pilihan kita?

    Disebabkan saya masih lagi dalam proses berdiet untuk membuang lemak-lemak tepu ni. Saya selalu lah cari dan kaji cara mudah untuk kurus. Cara Mudah Untuk Kurus. Bakar Lemak dengan Mudah

    Wednesday, 26 November 2014

    1st Segmen Blogwalking By Cik Ash




    Syarat-syarat penyertaan:

     ♥ Follow blog Cik  Ash ( Wajib! ) *akan di follow back, Follow jugak Blog INI
       Add To Circle Google Plus +Cik Ash ;+ INI

       Like To Facebook Page 

         Penyertaan terbuka untuk semua blogger.
          Buat entry yang bertajuk " 1st Segmen Blogwalking By Cik Ash."
         Copy banner dekat atas and back linkkan ke entry segmen ini. 
        Publish dan letakkan link entry anda di ruang komen entry segmen ini.

    Tarikh Tutup Penyertaan: 30 November 2014

    Tuesday, 25 November 2014

    Kerana isteri, suami tidak keluar rumah

      Cantik untuk suami.

    Assalamualaikum semua,

    Kita orang perempuan mesti nak selalu cantik ( lumrah perempuan ) terutama untuk suami. Cantik untuk suami untuk kasih sayang dan kebahagian rumah tangga. Tetapi sekarang ni, banyak cerita yang saya dengar yang isteri tidak berhias depan suami sehingga suami cari lain. Lepas tu isteri menderita. Bila kita tenguk baik semula sebabnya kebanyakkannya isteri tidak menjaga penampilan dan tidak berhias untuk suami. Salah siapa? Oleh itu, isteri-isteri cantik untuk suami bagi menjamin kebahagian hidup rumah tangga. Saya ada sertakan sekali video dari youtube . Boleh ye kita tenguk bersama-sama.


     


    Kebanyakkan isteri sekarang berkerjaya susah untuk menumpukan perhatian terhadap penampilan kita. 

    Macam mana nak berhias? mudah saja. 

    1) Kita pakai pakaian yang elok dan kalau lagi bagus pakai pakaian yang disukai suami.

    2) Jaga bau badan. Jangan lah bagi bau badan kita dekat rumah tidak menyenangkan suami. Pakai la wangi-wangian. kalau tak pun,

    3) Jaga kulit muka kita. Sentiasa muka kelihatan segar dan berseri. haaa.nak berseri ada banyak cara. boleh pilih mana satu cara kita suka dan sesuai nak buat

    4) Jaga kesihatan dalaman. Penting tau =D


    Monday, 24 November 2014

    Ayah, sayangi lah kami

    Sayangi kami anak-anak mu

    jamin masa depan denga berhenti merokok
    stop smoking

    Assalamualaikum semua,

    "Sayangi kami anak-anak mu". ungkapan seorang anak yang sayangkan kepada bapa sendiri. Kenapa? Anak mana yang suka ayah mereka merokok? saya tak suka. Dulu masa saya kecil, saya ingat lagi dengan jelas ayah saya juga perokok. sangat kuat. Waktu kecil saya tak tahu pape pun. tenguk je. sampai pernah teringin nak rasa rokok tu macam mana. Tapi bila wan dah tak ada, abah terus berhenti merokok. bila kenang balik, seronok rasa sebab abah dah berhenti. Siapa anak yang nak ayah mereka merokok? 

    Kita semua sedia maklum bahawa rokok itu banyak kesan buruk terhadap diri perokok. Tetapi kalau pada diri perokok itu sendiri, itu risiko sendiri lah kan. Tetapi orang sekeliling kita? anak-anak kita? tahu kah yang asap rokok adalahh lagi bahaya daripada asap rokok yang diisap oleh perokok?. Sebab itu saya kata "ayah. sayangi lah kami". sayangi anak-anak kita dengan berhenti merokok. Bukan sahaja kita dapat mengelakkan anak-anak kita mendapat penyakit dari menyedut asap rokok, tetapi diri kita sendiri pun akan lebih sihat. Sihat untuk menjaga anak-anak dengan lebih baik dan sihat. Tak nak kah wahai kaum bapa sekalian?

    Tahukah kita apa kesan kepada perokok sekunder?

    Sunday, 23 November 2014

    Apa gred kita dalam ibadat? 5A? 4A 1B?

    Adakah 5A?

    5A dalam Ibadat
    Gred apa ibadat kita?

    Assalamualaikum semua,

    5A? 4A 1B? 3A 2B? 5E? yang mana satu kita punya? Bila fikir balikkan, dalam pelajaran semua matapelajaran kita nak A. kalau ambil 10 matapelajaran nak 10 A juga. yang itu adalah gred dalam pelajaran. Gred untuk ibadat kita? Adakah 5 A dalam ibadat yang kita lakukan setiap hari. Cuba anda fikir. Masyarakat sekarang sangat pandang pada pelajaran. Yang itu saya memang tak boleh nak kata apa lah. Sebab dengan pelajaran dan gred yang bagus akan menjamin masa depan. Tetapi macam mana gred ibadat kita? adakah 5A?

    Kebanyakkan ibu bapa selalu berkata kepada anak-anak mereka," belajar sampai dapat semua A ye, nak". iye memang betul, ibu bapa mana nak anak mereka corot dalam pelajaran, semua orang nak anak mereka pandai, bangga kalau anak mereka dapat cemerlang dalam peperiksaan dalam pelajaran. Tetapi bagaimana pula cemerlang di Akhirat nanti? haaa..saya pun tersentap untuk sejenak bila terbaca semasa blogwalking tadi. Kita masyarakat sekarang lupa dn alpha mengenai akhirat kerana terlalu sibuk dunia. Jom kita didik anak-anak kita dari kecil supaya mereka cemerlang dalam pelajaran dengan memperolehi semua A dan cemerlang dalam ibadat dengan memperolehi 5A.

    Tapi bagaimana nak menentukan gred dalam ibadat. Haaa, yang tu saya nak terangkan dekat bawah. Baca sampai habis tau. Dont skip-skip (hehehehe , broken )

    Saturday, 22 November 2014

    Segmen BuatWanita.Blogspot.Com Mencari Bloglist 2015



    Segmen BuatWanita.Blogspot.Com Mencari Bloglist Jan-Jun 2015 kini bermula. Penyertaan dibuka mulai hari ini sehingga 30 Disember 2014.

    Klik link dibawah banner untuk join! Jom semua, kita join :)

    Semua yang join akan tersenarai dalam bloglist BuatWanita.Blogspot.Com untuk bulan Januari 2015 hingga bulan Jun 2015.

    Pemenang bertuah akan menerima hadiah sponsor dari LittlePuteri.Blogspot.Com

    Thank you for your support!